خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه باید فرهنگ جهادی بین مردم گسترش یابد، گفت: مقاومت مردمی تبدیل به یک آرمان شده است.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۰۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار علی فضلی در یادواره شهدای مسجد اعظم همدان در کانون شهید پورمیدانی با اشاره به اینکه محل این یادواره در محل تشکیل اولین هسته مقاومت در استان همدان بوده است، اظهار داشت: بسیج برای دفاع از امامت و ولایت تشکیل شد.

وی با تأکید بر اینکه همه این رویدادها نتیجه الگوگیری از انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: مقاومت لبنان در برابر همه مستکبران که خط مقدم آن صهیونیست است با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی محشری در جنگ 33روزه به پا کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه باید فرهنگ جهادی بین مردم گسترش یابد، بیان کرد: مقاومت مردمی تبدیل به یک آرمان شده و این هنر امام خمینی(ره) بود که همه ما را با یکدیگر متحد کرد تا مدافع انقلاب باشند.

فضلی عنوان کرد: در شرایط پیروزی عملیات والفجر8 که فاو را به دست آورده بودیم، عملیات برای تصرف بصره عراق نیز طراحی شد و 6 ماه کار شناسایی، طراحی و آموزش برای آن انجام گرفت، به‌گونه‌ای که در این مدت فرماندهان همه رده‌های نظامی گزارشات خود را باید به مقامات ارشد ارائه می‌دادند.

وی افزود: همه فرماندهان به یک تصمیم واحد رسیده بودند، این کار جمع‌بندی کلی مناسبی را ارائه می‌داد، یکصد هزار نفر از بسیجیان محمد رسول الله(ص) برای عملیات کربلای4 اعزام شدند که کمبود نیرو نداشتیم، شب عملیات عدم پیروزی در این عملیات و به‌تعبیری شکست حاصل شد، در حالی که 10هزار مجروح شیمیایی داشتیم در کمتر از 6 ساعت به مواضع قبلی خود برگشتیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: پس از شکست در این عملیات در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سه شبانه‌روز جلساتی با حضور فرماندهان ارشد جنگ برگزار شد و دلایل شکست مورد بررسی قرار گرفت که پس از جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که عملیات جدیدی انجام دهیم که آن نیز در شلمچه بود و فقط 5کیلومتر آبگیری در آن وجود داشت و 250 کیلومتر در دژ شلمچه نیز سیم خاردار وجود داشت.

فضلی با اشاره به اینکه موانع بسیاری در مقابل رزمندگان اسلام در این عملیات از طبیعی و ساخت دست انسان وجود داشت، تصریح کرد: با توجه به فرمان امام راحل مبنی بر ضرورت پیروزی در عملیات کربلای5، فرماندهان و رزمندگان که دل در گروی فرمان ولایت داشتند با ایثار و مجاهدت نقشه تصرف را طرح‌ریزی کردند.

وی عنوان کرد: 3 بار به این دژ حمله شد و در نهایت با توسل به ائمه اطهار بخشی از سنگرهای نفوذ ناپذیر عراق به دست رزمندگان اسلام فتح شد و در ادامه به رزمندگان گفته شد: "اگر از این مانع عبور کنید، بعد از بازگشت، زمینه دیدار شما با امام(ره) مهیا می‌شود" که با این وعده شیرین و تشدید روحیه رزمندگان در این عملیات خوش درخشید.

فضلی عشق به ولایت فقیه را باعث مجاهدت، تلاش و ایستادگی در برابر دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: روحیه ولایتمداری رزمندگان باعث شد با وجود کمبود امکانات و تجهیزات، حماسه‌ای عظیم خلق شود.

در این یادواره همچنین از تعدادی از مادران شهدای مسجد اعظم نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات