به همت ناحیه ثارالله یزد و به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه امیر چخماق یزد مراسمی بر سر مزار شهدای گمنام برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۵۴۶۹۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: به همت ناحیه ثارالله یزد و به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه امیر چخماق یزد مراسمی بر سر مزار شهدای گمنام برگزار گردید.

 در این مراسم که ابتدا با خواندن دعای روح بخش توسل آغاز شد مشهدی بافان یکی از رزمندگان دفاع مقدس، طی سخنرانی در مورد شهدای غواص و اینکه شهدا چه کار کرده اند سخنرانی نمود.

 ایشان در ابتدای سخنرانی خود به بحث در مورد تشیع و در مورد نبرد بین شیعیان و وهابیون حاکم عربستان بر سر خراب کردن قبور شیعیان مدینه به صحبت پرداخت.

 وی در ادامه در مورد عملیات کربلای 4 و شهدای غواص خاطراتی برای حضار بیان نمود .

ایشان عملیات کربلای 4 را برای حضار بدین صورت تشریح کرد: پس از فتح شهر فاو توسط نیروهای ایرانی در سال 64، عراق شروع به دفاع متحرک کرد و شهر مهران ایران به تصرف عراق در آمد، پس از آن به فرموده حضرت امام خمینی، طی عملیات کربلای 5 شهر مهران از عراقی ها پس گرفته شد.

مشهدی بیان کرد: پس از آن دنیا بر روی پیروزی عراق بر روی فتح فکه و مهران کار کرد؛ لذا عراق شروع به سازماندهی نیروهای خود برای پس گرفتن شهر فاو نمود. نیروهای ایران در شهرهای خرمشهر، آبادان، شلمچه حضور داشتند و نیروهای عراقی در بصره حضور داشتند.

نیروهای غواص در شب 65/10/3 وارد آب شدند و پس از رسیدن به مقر نیروهای عراقی، از آنجایی که عراقی ها از حضور بچه ها اطلاع داشتند، با گفتن رمز یا محمد رسول الله بچه ها شناسایی و دستگیر شدند و چند روز دست بسته رو به آفتاب و بدون آب اسیر بودند تا به درجه رفیع شهادت رسیدند .

 وی در پایان به مناسبت شهادت امام جعفر صادق و 30 سال امامت ایشان سخنانی را بیان نمود.

 

ارسال نظرات