امام جمعه ابرکوه با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تحریف واژه شهید گفت: راه شهدا به هیچ عنوان تحریف شدنی نیست و این تلاش‌هایی که انجام می‌‌شود، شکست خورده است.
کد خبر: ۸۵۵۴۶۶۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، در مراسم تقدیر از فعالان برگزاری یادواره سرداران و 275 شهید شهرستان ابرکوه در سال 93 با بیان اینکه خادم شهدا بودن افتخار است، اظهار داشت: همچنان که شکل‌گیری انقلاب اسلامی به برکت شهدا بود، جریان استمرار این انقلاب نیز رهین خون پاک این عزیزان است.

وی با گرامیداشت یاد والدین شهدایی که اکنون در کنار ما نیستند و در نزد شهدای خود به سر می‌برند و تقدیر از خانواده‌های شهدای حاضر در جامعه برای تربیت چنین الگوهایی افزود: شهدا پاسدار و نظاره‌گر حسن استمرار انقلاب اسلامی هستند.

حسینی ادامه داد: شهدا بارها به خواب بازماندگان خود آمده‌اند و نسبت به برخی جریان‌های انحرافی جامعه هشدار داده‌اند که این مسئله نظاره‌گر بودن آنان را نشان می‌دهد و همچنین عزت و احترامی که ایران اسلامی در جهان دارد، مرهون خون شهدا است.

امام جمعه ابرکوه بیان کرد: آنچه باید امروز مورد توجه قرار گیرد، بیان تجارب و پندآموزی از جریان‌های گذشته است که نمونه آن جریان درس‌آموز کربلا است که اگر نبود، نمی‌توانستیم شاهد جایگاه رفیع شهیدان و عزت‌آفرینی آنان باشیم.

وی ادامه داد: از تاریخ بیاموزیم که راه شهدا، راهی تغییرناپذیر و کهنه نشده است و خط آنان خط اسلام ناب و راستین است که تحت هیچ شرایطی تغییر نمی‌کند.

حسینی خاطر ‌نشان کرد: متأسفانه جریان سیاه استکبار که در آستین خود جریان خون‌ریز داعش را پرورش داده است، سعی دارد همانگونه که دیگر وقایع را تحریف می‌کند جریان شهداء را نیز به سمت تحریف سوق دهد.

وی افزود: آنان تلاش می‌کنند که واژه شهادت را در راستای آدم‌کشی و بی‌گناه‌کشی نشان دهند و قاتلان و جانیان و افرادی را که در این راستا حملات انتحاری انجام می‌دهند، مصداق شهدا جلوه دهند و افکار عمومی را منحرف کنند.

حسینی بیان کرد: دشمنان اسلام همه تلاش خود را در تحریف حقایق برخاسته از دین به کار می‌گیرند بنابراین با تعریف مصداق شهادت به سبک خود تلاش می‌کنند که افکار عمومی را منحرف کنند.

وی ادامه داد: اما مردم دنیا بی‌اعتنا به این تلاش‌ها که ایجاد جریان‌های سلفی و تکفیری را به دنبال داشته است، همچنان چهره ناب و الهی اسلام را در پرتو مهربانی، عطوفت و تعریف حقیقی ایران اسلامی از واژه مقدس شهادت تعریف می‌کنند.

حسینی افزود: آنان حقیقت اسلام را در رفتار و منش جمهوری اسلامی دیده‌اند و تلاش‌های انسان‌دوستانه انقلاب اسلامی را شاهد هستند که به برکت خون شهدا تداوم پیدا کرده است.

در این مراسم فرماندار ابرکوه نیز در سخنانی با بیان اینکه تلاش برای تداوم راه شهدا وظیفه همگانی است، از فعالان ستاد یادواره سرداران و 275 شهید دفاع مقدس ابرکوه قدردانی کرد.

در این برنامه که با همکاری ستاد این یادواره، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ابرکوه برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر از خادمین شهدا در این یادواره تقدیر شد.

ارسال نظرات