خبرهای داغ:
نایب‌رئیس کمیته امور زیربنایی و فنی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خبر داد
نایب‌رئیس کمیته امور زیربنایی و فنی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: به‌منظور بررسی برنامه توافق جامع اقدام مشترک «برجام» یک کمیسیون ویژه 15 نفری در مجلس شورای اسلامی تشکیل‌شده است.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۵۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس از خرامه، داریوش اسماعیلی در جمع تعدادی از خبرنگاران این شهرستان، بابیان اینکه در پایان مذاکرات، تیم مذاکره‌کننده ایرانی و 1+5 به یک مکتوب رسیدند، اظهار داشت: چه از طرف جمهوری اسلامی و چه از طرف کشورهای 1+5 باید مراحل قانونی گذرانده شود.

نایب‌رئیس کمیته امور زیربنایی و فنی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تأکید بر اینکه بر اساس اصول قانون اساسی تمام موافقت‌نامه‌ها باید به تصویب مجلس برسند، خاطرنشان کرد: دولت باید طی لایحه‌ای توافق برجام را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

اسماعیلی اضافه کرد: بعد از تقدیم توافق برجام به هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، مجلس وارد مشورت می‌شود و همانند مابقی لوایح مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه از تشکیل کمیسیون 15 نفری برای بررسی توافق برجام در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: اعضای این کمیسیون در صحن علنی مشخص می‌شوند تا بررسی‌های لازم این توافق انجام و در ادامه توافق برجام در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آنچه به‌عنوان نماینده مجلس اعتقاد داریم این است که تیم مذاکره‌کننده ایرانی؛ زحمت کشیدند، توان گذاشتند و با تمام صداقت پیش رفتند اما این مسائل نافی این نیست که مجلس فرض را بر این بگذارد که به‌دلیل اینکه تیم مذاکره‌کننده ایرانی دلسوز، انقلابی و متخصص بوده‌اند، هر چیزی باید تصویب شود.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به تجربه تاریخی که از آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها داریم؛ راه‌هایی که این کشورها ممکن است در آینده برای ضربه زدن به استقلال جمهوری اسلامی به آن‌ها متوسل شوند و سو استفاده کنند، باید بسته شود.

وی خاطرنشان کرد: باید نقطه‌به‌نقطه توافق برجام در مجلس بررسی شود و تا زمانی که این توافق از مجلس بیرون نیاید به اعتقاد ما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

ورود به‌موقع رسانه‌ها فساد اداری و مالی را کاهش می‌دهد

ناظر مجلس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس به تأثیرگذاری رسانه‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی که بسیاری موارد در کشور توجه مردم را جلب می‌کند بحث فسادهای مالی و اداری است.

اسماعیلی تأکید کرد: در بحث فسادهای اداری و مالی؛ اعتقاد دارم که اگر رسانه‌ها به‌موقع وارد می‌شدند و اطلاع‌رسانی می‌کردند؛ می‌توانستند مانع بخشی از این اتفاقات باشند.

وی زنده کردن امید در دل مردم را از دیگر ویژگی‌های‌ تأثیرگذاری رسانه‌ها بر جامعه دانست و افزود: هر چه امید و امیدواری در جامعه بالا رود زندگی شیرین‌تر و بهتر می‌شود و این رسانه‌ها هستند که می‌توانند با انتشار حقایق و واقعیت‌ها در امیدوار کردن مردم به فرداها؛ نقش‌آفرینی کنند.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی خبرنگاران و رسانه‌ها را رابط فوق‌العاده خوبی بین مردم و مسئولان دانست و افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها  به‌راحتی می‌توانند مطالبات و مسائل مردم را بیرون آورند و به‌عنوان سؤال مردم از مسئولان بپرسند و پاسخ آن را به سمع و نظر مردم برسانند.

اسماعیلی تأکید کرد: همان‌طور که اعلام مطالبات مردم به مسئولان می‌تواند موجب رفع مسائل و مشکلات باشد؛ انعکاس صحبت‌های مسئولان می‌تواند همین نقش را داشته باشد و مسائل و  مشکلات جامعه را کاهش و یا رفع کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها