خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شیراز گفت: حامیان طرح اکرام 322 فرزند معنوی خود را بیمه کردند.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۵۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
ه گزارش خبرگزاری بسیج فارس، مرات رسولی مدیر کمیته امداد شهرستان شیراز با اعلام این‌که حامیان طرح اکرام در این شهرستان 322 فرزند معنوی خود را بیمه کردند اظهار داشت: خیرین و حامیان طرح اکرام ایتام شیرازی برای تأمین بیمه آتیه 322 نفر از فرزندان معنوی خود اقدام کردند.

وی افزود: بیش از یک میلیارد و 268 میلیون ریال توسط خیرین برای تأمین بیمه بلندمدت آتیه برای فرزندان ایتام مورد حمایت اختصاص یافت.

رسولی ادامه داد: تعدادی از حامیان طرح اکرام ایتام که به‌صورت دائم با این نهاد همکاری مستقیم دارند با استفاده از ظرفیت بیمه مرکزی و هزینه‌کرد مبلغ ماهیانه 70 میلیون و 840 هزار ریال اقدام به بیمه کردن فرزندان معنوی خود در قالب بیمه آتیه کردند.

وی خاطرنشان کرد: سرانه اختصاص‌یافته برای هر فرزند یتیم ماهیانه 220 هزار ریال است که تمام عواید طرح مذکور همچون سرمایه گزاری، اخذ تسهیلات، خسارت حوادث در طول مدت مشمول طرح بودن و پس‌ازآن با به سن قانونی رسیدن فرزند همه مبالغ سرمایه‌گذاری شده صرف امور اشتغال، معیشتی و ازدواج این عزیزان خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر بیش از 14 هزار و 200 نفر حامی به‌صورت دائم سرپرستی 4 هزار و 500 فرزند یتیم و غیر یتیم مورد حمایت را در قالب ایتام و محسنین به عهده دارند که مشارکت‌های مادی و معنوی خود را به خانواده‌ها و فرزندان مورد حمایت به‌صورت ماهیانه و مناسبت‌های مذهبی هدیه می‌کنند.

رسولی تصریح کرد: ایتام نیازمند مورد حمایت در این نهاد دارای شناسنامه نیازمندی با اولویت‌های نیازسنجی شده هستند که به‌محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می‌شود سپس کمک‌ها بااطلاع حامی و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به وی، صرف اموراتی همچون خرید مسکن، تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج، درمان و تحصیل ایتام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها