خبرهای داغ:
به مناسبت آغاز دهه كرامت و ميلاد حضرت معصومه(س)؛

جشنواره «سمن دخت» براي نخستین بار در سمنان برگزار مي‌شود

سرپرست اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري سمنان گفت: به مناسبت آغاز دهه كرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، جشنواره «سمن دخت» در سمنان برگزار مي شود.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۱۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آرزو گلكار در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اين جشنواره با همكاري انجمن دوستداران ميراث فرهنگي سمنان و يكي از موسسات خيريه، براي اولين بار در سمنان برگزار مي‌شود.

وي هدف از برگزاري اين جشنواره را افزايش روحيه خودباوري در دختران، افزايش شادابي و نشاط در جامعه و گراميداشت دهه كرامت عنوان كرد و افزود: اين جشنواره يكشنبه بيست و پنجم مرداد ماه همزمان با آغاز دهه كرامت و برگزار مي‌شود.

سرپرست اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري سمنان گفت: علاقمندان به شركت در اين جشنواره مي‌توانند از ساعت 19 عصر روز يكشنبه به خانه تدين سمنان مراجعه كنند.

گلکار، برپايي بازارچه سنتي شامل عرضه صنايع دستي بانوان و دختران، غرفه‌هاي شيريني پزي، نمايشگاه عكس، وركشاپ صنايع دستي، شاهنامه‌خواني و اجراي موسيقي را از برنامه‌هاي اين جشنواره عنوان كرد.

وي از برپايي نمايشگاه عكس سيمرغ موزه ملك در محل خانه تدين خبر داد و گفت: اين نمايشگاه همزمان با اين جشنواره افتتاح مي‌شود و تا پايان دهه كرامت به روي علاقمندان گشوده است.

سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان سمنان، معرفي يك دختر موفق در زمينه علمي، فرهنگي، هنري و كارآفريني را از ديگر برنامه‌هاي اين جشنواره اعلام و ابراز اميدواري كرد: اين جشنواره با حمايت مردم و مسئولان، هر ساله برگزار شود.

دهه كرامت از اول ذيقعده بيست و پنجم مرداد ماه و همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا يازدهم ذيقعده چهارم شهريور ماه همزمان با ولادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) گرامي داشته مي‌شود.

سمن دخت به زبان سمناني به معناي دختر سمناني است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها