نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت تبیین اهداف و رسالت‌های دین اسلام و مذهب شیعه بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان گفت: ترویج و حفظ پایداری اسلام از مهم‌ترین دلایل زنده نگه‌داشتن غدیر است.
کد خبر: ۸۵۵۴۳۸۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در نشست نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر استان یزد با بیان اینکه غدیر یکی از وقایع مبارک جهان اسلام است، اظهار داشت: غدیر محتوایی راهگشا، وحدت آفرین و تبلیغی برای اسلام و مذهب تشیع است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به مسئله امامت که الگویی رفتاری متوازنی برای پیروان به امامت و ولایت است، گفت: تبیین بحث امامت و اهمیت ولایت‌مداری در جامعه اسلامی به نسل‌های جدید، اقشار مختلف جامعه و جهان به ویژه نسل جوان شیعه، از جمله مهم‌ترین رسالت‌های مسلمانان و شیعیان در عصر امروز است.

امام جمعه یزد با اشاره به سنگ‌اندازی و حساسیت‌های موجود در راستای تبیین اهداف و رسالت‌های شیعه در جهان امروز افزود: حفظ پایداری و استفاده از عقیده اسلام به منظور دست‌یابی به سعادت و تکامل انسانی از مهم‌ترین دلایل زنده نگه‌داشتن غدیر و ولایت است.

ناصری با بیان اینکه نسل‌های جدید به خوبی می‌توانند حق از باطل و درست از اشتباه را تشخیص دهند، تصریح کرد: توصیه‌های اسلام و مکتب قرآن همیشه و در همه حال در راستای ایجاد اتحاد، همبستگی و وحدت کلمه بین مردم مختلف دنیا با هر زبان، گویش و مذهب بوده است.

وی ادامه داد: شیعیان باید بدون درگیری، توهین و زیادروری نسبت به باورهای دیگر ادیان و مذاهب موجود در دنیا، با زبانی شفاف، صادق و راحت نسبت به معرفی اهداف، رسالت‌ها و وقایع دین اسلام اقدام کنند تا ضمن معرفی خود، چهره رحمانی و پر از مهربانی دین اسلام را بیش از پیش به جهانیان نشان دهند.

رئیس نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد با اشاره به صریح بودن فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در مورد دین اسلام بیان کرد: در کلمات و دستورات پیامبر اکرم(ص) به هیچ عنوان نمی‌توان اجتهاد یا مصلحت‌سنجی کرد، زیرا بیانات ایشات شفاف و دستورات دائمی برای تمام انسان‌های دنیا است.

وی جلوگیری از گمراهی و فساد جامعه، ایجاد اتحاد و وحدت کلمه بین اقشار مختلف جامعه، ترویج ولایت‌مداری و در بین جوانان و تدوین راهکارهای معرفی و تبیین اهداف دین اسلام و مذهب تشیع در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان را از ضروری‌ترین اقدامات و وظایف مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی و دینی جامعه اسلامی و جهان اسلام عنوان کرد.

وی با اشاره به کشتار فراوان ولایت‌مداران در طول تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: جلوگیری از معرفی و پیشبرد اهداف مکتب اهل بیت(ع)، دین و تشیع از مهم‌ترین دلایل دشمنی مستکبران جهان علیه نظام اسلامی ایران و دیگر ملت‌های مسلمان و ولایت‌مدار جهان اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت تبیین اهداف و رسالت‌های اسلام بدون تعرض و توهین به دیگر ادیان جهان، گفت: سالم برگزار شدن جشن‌های دهه امامت و ولایت، معرفی شخصیت واقعی حضرت علی(ع) و تبیین رسالت‌های مذهب شیعه و دین اسلام با زبانی شفاف و ساده از جمله مهم‌ترین ملاک‌های برگزاری جشن و گرامیداشت ایام غدیر است.

 

ارسال نظرات