خبرهای داغ:
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: خردگرایی یکی از اولویت‌های دینی بوده و حتی نخستین کتاب‌های حدیث هم درباره خرد و پرهیز از خرافات و عقل‌گرایی است.
کد خبر: ۸۵۵۴۳۶۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازهمدان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه سه‌شنبه در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر مریانج، اظهار کرد: وقتی اداره‌ای، کارخانه‌ای و یا کارگاهی بودجه کم می‌آورد اقدام به اخراج کارگران می‌کند، مطمئن باشید این کار به جای جلوگیری از جبران ضرر باعث از بین رفتن خیر و برکت مال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عقل‌گرایی و خردمندی تصریح کرد: عقل‌گرایی انتظاری جداگانه است اما می‌توان آن را عبادی کرد پس باید هر چیزی را با خرد و عقل سنجید تا عافیت و خیر برای انسان حاصل شود.

یک استاد حوزه و دانشگاه افزود: خردگرایی یکی از اولویت‌های دینی بوده و حتی نخستین کتاب‌های حدیث هم درباره خرد و پرهیز از خرافات و عقل‌گرایی است.

وی به انتظارات امام صادق(ع) از شیعیان اشاره کرد و گفت: ایشان از شیعیان مذهب خویش انتظارات فراوانی دارند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به انتظارات اعتقادی، راستگویی، اقتصادی، عبادی، عقل‌گرایی و خردگرایی اشاره کرد. به عنوان مثال در انتظارات اعتقادی باید عقیده‌هایمان درست بوده و معنا و مفهوم داشته باشد.

کارشناس برنامه سمت خدا انتظارات اقتصادی امام صادق(ع) را از انتظارات مهمی دانست که امروزه به آن احتیاج بیشتری است و تصریح کرد: شیعه باید به دنبال کار و تلاش حلال بوده و از اوضاع اقتصادی مطلع باشد.

وی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد مالش زیاد شود انفاق کند، به تجارت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند تجارت عقل را زیاد می‌کند اما هیچگاه نگاهتان به کار و اقتصاد منفعت خود نباشد، بگذارید که دیگران هم از کار شما خیر ببینند.

وی اضافه کرد: به جای جمع‌آوری مال خود و نگهداری، از آن‌ها استفاده کنید به طوریکه صدقه دادن 10 برابر و پول قرض دادن 18 برابر مال را زیاد می‌کند، ربا و سود حرام است، تا فردی از شما پول قرض خواست سریع به دنبال حساب سود آن نروید و چرتکه نیندازید!

انتهای پیام/

ارسال نظرات