خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد

اعزام 4500 دانشجو در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: امسال 4 هزار و 500 دانشجو در استان همدان در قالب گروه‌های مختلف و در عرصه‌های گوناگون به نقاط محروم استان همدان اعزام‌ شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۵۴۳۶۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان به همراه مسئولان شهرستان نهاوند از روند اجرای اردوهای جهادی دانشجویی و طرح هجرت دانش‌آموزی نهاوند در روستاهای طائمه و ملوسان بازدید کرد.

سردار غلامعلی ابوحمزه در حاشیه این دیدار اظهار داشت: امسال 2 هزار و 500 دانش‌آموز از سراسر استان همدان در اردوهای طرح هجرت شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: این دانش‌آموزان در قالب 40 گروه به فعالیت‌هایی مانند بازسازی و بهسازی مدارس، رنگ‌آمیزی و تعمیر میز و نیمکت‌ها و سایر مسائل مربوط به مدارس خود اقدام می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: دانش‌آموزان حاضر در اردوهای طرح هجرت باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت و آشنایی با فرهنگ کار و تلاش در 70 مدرسه سراسر استان به فعالیت می‌پردازند.

وی گفت: فعالیت‌های عمرانی یکی از عرصه‌هایی است که دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای جهادی در آن مشارکت می‌کنند و شامل بازسازی مساجد روستاهای محروم، ساخت خانه نیازمندان، کارهای عام‌المنفعه در سطح مناطق محروم است.

ابوحمزه اظهار داشت: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، دانشجویان بسیجی به فعالیت‌های آموزشی، قرآنی، فرهنگی و درسی نیز می‌پردازند و با برگزاری کلاس‌های مذهبی و احکام به سؤالات روستاییان در زمینه‌های عقیدتی نیز پاسخ می‌دهند.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان افزود: امسال تعداد 4500 دانشجو در سراسر استان همدان در قالب گروه‌های مختلف و در عرصه‌های گوناگون به نقاط محروم استان همدان اعزام‌شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در این اردوهای جهادی به دنبال تحقق آن هستیم موضوع کادرسازی برای انقلاب است و به همین منظور نیروهای جوان را بافرهنگ کار و تلاش آشنا می‌کنیم تا دانشجویان به‌عنوان آینده‌سازان انقلاب نیروهای جهادگر و پرتلاش باشند.

ابوحمزه بیان داشت: مهم‌ترین انگیزه برای برگزاری اردوهای جهادی، ایجاد روحیه خودباوری و خوداتکایی در جوانان و همچنین ایجاد زمینه و بستری مناسب به‌منظور آشنا کردن آن‌ها با فعالیت‌های فرهنگی و مهارتی است.

وی افزود: اردوهای جهادی بسیجیان در بخش‌های مختلف شامل بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج طلاب، بسیج مهندسین برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

ابوحمزه گفت: یکی از برنامه‌های همه‌ساله اردوهای جهادی اعزام تیم‌های مختلف پزشکی به مناطق محروم استان همدان است که یکی از این گروه‌ها به روستای ملوسان نهاوند اعزام‌شده و به‌صورت رایگان مردم این روستاها را ویزیت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات