شب گذشته مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه امیر چخماق در جوار مزار شهدای گمنام در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۴۳۵۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، شب گذشته مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه امیر چخماق در جوار مزار شهدای گمنام در یزد برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت دعای توسل آغاز شد، مشهدی بافان از رزمندگان دفاع مقدس ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) به بیان خاطراتی از شهدا بالاخص شهدای غواص پرداخت.

وی یادآور شد: پس از فتح شهر فاو توسط نیروهای ایرانی در سال 64، عراق شروع به دفاع متحرک کرد و شهر مهران ایران به تصرف عراق در آمد. پس از این به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، طی عملیات کربلای 5 شهر مهران از عراقی ها پس گرفته شد. پس از آن دنیا بر روی پیروزی عراق بر روی فتح فکه و مهران کار   عراق شروع به سازماندهی نیروهای خود برای پس گرفتن شهر فاو نمود.

مشهدی بافان اضافه کرد: . نیروهای ایران در شهرهای خرمشهر ، آبادان ، شلمچه و نیروهای عراقی در بصره حضور داشتند. نیروهای غواص در شب سوم دی ماه سال 65 وارد آب شدند و اما از آنجایی که عراقی ها از حضور بچه ها اطلاع داشتند، شناسایی و دستگیر شدند و چند روز دست بسته رو به آفتاب و بدون آب اسیر بودند تا به درجه رفیع شهادت رسیدند.

یزدآوا

ارسال نظرات