رییس سازمان بسیج اصناف یزد اعلام کرد: انتخابات اعضای شش اتحادیه صنفی عطار و حناساب، خدمات الکترونیک، خواربارفروش، دستگاههای مخابراتی، لبنیات و فروشندگان مصالح ساختمانی امروز در حسینیه شهید صدوقی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۴۳۵۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از آوای اقتصاد، انتخابات اعضای شش اتحادیه صنفی عطار و حناساب، خدمات الکترونیک، خواربارفروش، دستگاههای مخابراتی، لبنیات و فروشندگان مصالح ساختمانی امروز در حسینیه شهید صدوقی برگزار می‌شود.

رییس بسیج اصناف استان یزد ضمن اعلام این خبر افزود: واجدین شرایط هر صنف، از ساعت 8 صبح تا 16 روز چهارشنبه از میان کاندیدهای هر صنف 5 نفر را بعنوان عضو اصلی هیئت مدیره، 2 نفر بعنوان علی البدل و یک نفر را بعنوان بازرس انتخاب می‌کنند.

علی‌اصغر سلمانی تصریح کرد: در انتخابات امسال علاوه بر انتخاب اعضای هیئت مدیره، یک نفر نیز به عنوان بازرس که وظیفه نظارت بر هیئت مدیره و تصمیمات آن را به عهده دارد؛ انتخاب می‌شود.

وی با بیان این که این انتخابات برای یک دوره 4 ساله خواهد بود تاکید کرد: طبق قانون باید از هر صنف یک سوم اعضای واجد شرایط در انتخابات شرکت کنند و چنانچه تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات کمتر از این میزان باشد؛ انتخابات مجددا برگزار می‌شود و در مرحله دوم نیز مشارکت یک چهارم اعضا ضروری است.

سلمانی ضمن بیان حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری و اتاق اصناف در محل انتخابات از برگزاری انتخابات 37 اتحادیه دیگر در ماه‌های بهمن و آذر خبر داد.
.
وی خاطر نشان کرد: کمترین میزان دخالت دولت در اصناف وجود دارد و بیشترین تصمیمات اخذ شده در اصناف براساس نظرات خود اعضای اصناف است.  نظارت بر خود اصناف نخست به اتحادیه‌ها واگذار شده است و در صورتی که اتحادیه خود، در خصوص موضوعی به نتیجه نرسد، موضوع به مراجع بالاتری همچون تعزیرات و اماکن منعکس می‌شود.

رییس بسیج اصناف استان یزد با اشاره به این که سیستمی که برای اتحادیه‌ها و اصناف طراحی شده بسیار ساده، کارساز و کوتاه است؛ بیان کرد: متاسفانه در اجرا و عمل امورات منصوب به اصناف براساس سیستم طراحی شده نیست و بسیاری از اتحادیه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند.


سلمانی افزود: کوتاهی اتحادیه‌ها در قبال انجام وظایف محوله باعث شده واحدهای صنفی با برخوردهای مستقیم از سوی تعزیرات و اماکن جریمه شوند؛ بدون این که اتحادیه حتی یک تماس با آن واحد صنفی داشته باشد.

وی در آخر خاطر نشان کرد: چنان چه در اجرا همدلی و همکاری وجود داشته باشد سیستمی که برای اتحادیه‌ها طراحی شده به گونه‌ای است که با وجود کمترین میزان دخالت دولت در تصمیم‌گیری‌های اصناف بسیاری از مشکلات حال حاضر رفع خواهد شد.

ارسال نظرات