معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران با بیان اینکه دوم شهریورماه مقارن با آغاز هفته دولت است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه در حاشیه اختتامیه جشنواره و تکریم از دکتر عمادی به عنوان پزشک بدون مرز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
کد خبر: ۸۵۵۴۳۵۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عباس زارع در نشست مطبوعاتی دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) که در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: دوم شهریور آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) در مازندران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: امسال حدود 114 هزار اثر داخلی، 322 اثر بین‌المللی از 42 کشور جهان و 213 اثر هم با ادبیات مازندرانی به دبیرخانه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نوع و کیفیت برگزاری این جشنواره در مازندران، دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره امام رضا (ع) تصمیم بر این شد که دهمین جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود، افزود: سال گذشته 107 هزار نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و امسال هم حدود 114 هزار اثر داخلی، 322 اثر بین‌المللی از 42 کشور جهان و 213 اثر هم با ادبیات مازندرانی به دبیرخانه رسیده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه داوران به این جشنواره دلبستگی پیدا کرده‌اند، گفت: کتاب جشنواره در سال‌های مختلف منتشر شده و دلگویه‌های بین نویسندگان و امام رضا (ع) بسیار دلنشین است.

این مسئول با بیان اینکه دوم شهریورماه مقارن با آغاز هفته دولت است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه در حاشیه اختتامیه جشنواره و تکریم از دکتر عمادی به عنوان پزشک بدون مرز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

زارع با اشاره به اینکه این جشنواره 26 برگزیده دارد، ادامه داد: مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره ساعت 9 صبح روز دوم شهریورماه در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی ارشاد مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال دو داور به داوران جشنواره اضافه شده و پنج نفر، جشنواره را داوری می‌کنند، خاطرنشان کرد: در پایان هر دوره، آثار منتخب را به انجمن‌های سینمای جوان و نمایش ارسال می‌کنیم و بحث تولید محتوایی از آثار رسیده را در دستور کار داریم.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرانبا اشاره به اینکه ارتباط معنوی مردم با امام رضا (ع) در این جشنواره تبلور پیدا می‌کند، اظهار کرد: نگارش نامه برای امام، ارتباط بین مخاطب و امام رضا (ع) در نامه‌ها مشهود است و هدف جشنواره هم تقویت این بعد معنوی است.

این مسئول با بیان اینکه در جشنواره شاهد حضور خادمان حرم امام رضا (ع) هستیم، گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه و حضور در جشنواره از برنامه‌های تیم خادمان حرم امام رضا (ع) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها