ماجرای عزم شهید برای تعطیل نشدن یک یادواره

در میان شهدای غواص شناسایی‌شده مازندران، نامی آشنا سوسو می‌زند که نظرها را به خود جلب کرد و حدس گمان‌هایی را سبب شد.
کد خبر: ۸۵۵۴۳۵۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پس از برگزاری منظم و متوالی یادواره شهدا و علمای منطقه لائی نکا طی چند سال اخیر، با توجه به تعیین زمان 22 مرداد 94 برای برگزاری هشتمین دوره این برنامه، به‌دلیل برگزاری مراسمی نسبتا سنگین با حضور 8 هزار نفر جمعیت در سال گذشته، شنیده‌ها حکایت از تصمیمات دیگری داشت.

قرار بر این شد تا امسال به‌منظور استراحت عوامل و اهالی منطقه لائی، این یادواره شهدا مانند سال‌های گذشته در زمان مقرر یعنی 22 مرداد برگزار نشود و یا در صورت برگزاری با تأخیر و در موعد دیگری این برنامه اجرا شود.

تا اینکه خبری موجب برهم خوردن معادلات و تصمیمات ستاد برگزاری و اهالی منطقه لائی شد، گویا در میان شهدای غواص شناسایی‌شده مازندران، نامی آشنا سوسو می‌زند که نظرها را به خود جلب کرد و حدس گمان‌هایی را سبب شد.

با کمی تحقیق و پیگیری از معراج و سایر نهادهای دخیل در امر شناسایی شهدا، این گمان‌ها به یقین تبدیل شدند، آری یکی از شهدا به نام حسینعلی بالویی بود، شهیدی که مادرش اهل روستای ملاخیل منطقه لائی و پدرش اهل روستای سوته خیل لائی هستند و این شهید باوجود سکونت خانواده در شهرستان بهشهر، اصالتاً اهل منطقه لائی نکا به حساب می‌آید.

با پیگیری‌های به‌عمل آمده مشخص شد که زمان تشییع شهدای غواص و خاکسپاری آنها در شهرهای نکا و بهشهر، مصادف شد با 21 و 23 مردادماه و اینگونه بود که یک نتیجه‌گیری در ذهن اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای منطقه لائی نکا قوت گرفت و آن اینکه شهید، قصد عزیمت به زادگاه مادریش را کرده است.

بدین ترتیب تقارن زمان تشییع یک شهید از اهالی لائی نکا پس از 29 سال با زمان ثابت هرساله برگزاری یادواره شهدا در این منطقه، اهالی و ستاد را بر آن داشت تا به هر نحوی شده بهترین میزبانی را از مسافر دست‌بسته هم محلی خود داشته باشند و چه زیبا این شهید، اهمیت برگزاری یادواره‌ها و عدم تعطیلی گرامیداشت یاد شهدا را گوشزد می‌کند.

لذا شهید حسینعلی بالویی پس از تشییع به همراه همرزم گمنامش در شهرستان نکا و خاکسپاری این شهید در مزار شهدای گمنام نکا، غروب چهارشنبه به منطقه لائی عزیمت داده می‌شود تا ابتدا در شب پنجشنبه برای وی مراسم وداع و در صبح پنجشنبه نیز یادواره شهدا و علمای منطقه لائی با حضور این شهید و خانواده وی برگزار شود.

به نظر می‌رسد یادواره شهدای امسال منطقه لائی که با حضور یک مهمان ویژه و با اراده شخص شهید برگزار می‌شود، یک میعادگاه و محفل واقعی از شهدا و علمای شهرستان نکا و این منطقه، در میزبانی از مسافر تازه‌برگشته به دیار خود باشد.

محمدمهدی بالویی درباره برادر شهیدش بیان کرد: شهیدحسینعلی بالویی متولد ۱۳۴۹ بوده که از سن ۱۰سالگی در بسیج عضویت فعال داشت و فردی شجاع و باشهامت بود.

وی گفت: در مرحله اول، پس از گذراندن دوره آموزشی در گهرباران ساری به منطقه کردستان اعزام شد و ۴ ماه در آن منطقه به دفاع از میهن پرداخت و در مرحله دوم مورخه 15/6/65 به منطقه جنوب اعزام شد که به مدت۳ ماه آموزش ویژه در آب برای شرکت در عملیات کربلای ۴ را دید.

این برادر شهید با بیان اینکه در طول این مدت هیچ نامه‌ای به لحاظ امنیتی برای ما ارسال نکرده بود، خاطرنشان کرد: تا اینکه ۲۰ روز به مرخصی آمد و پس از ۲۰ روز مجدداً به اتفاق هم‌رزمانش به جبهه رفتند که پس از مدت بسیار کوتاهی عملیات کربلای ۴ انجام گرفت.

وی با ابراز تاسف از لو رفتن عملیات کربلای ۴ به کمک استکبار جهانی در خدمت صدامیان، بیان کرد: متأسفانه باتوجه به اینکه عملیات لو رفته بود، فرزندان انقلاب از جمله حسینعلی عزیز با مظلومیت به شهادت رسیدند و پس از ۲۹ سال به میهن برگشتند.

محمدمهدی بالویی در بیان حالات این شهید، خاطرنشان کرد: ایشان با توجه با اینکه فرزند بزرگ خانه بود در منزل برای مادر کمک بود و با سن کم به کارگری می‌رفت به مسائل دینی و ولایت علاقه شدیدی داشت و دائم وقت ایشان در مسجد و بسیج سپری می‌شد.

حال به نظر می‌رسد یادواره شهدای امسال منطقه لائی که با حضور یک مهمان ویژه و با اراده شخص شهید برگزار می‌شود، یک میعادگاه و محفل واقعی از شهدا و علمای شهرستان نکا و این منطقه، در میزبانی از مسافر تازه‌برگشته به دیار خود باشد.

برای شنیدن هلهله فرشتگان در برگزاری مراسم عروسی این جوانی که به حجله نرفته زمین را ترک گفت و با حوریان بهشتی محشور شد، همه می‌توانیم ساقدوشش باشیم.

و چه کراماتی دارند این شهدا که به حق امام‌زادگان عشقند و مطمئناً زمان سر برآوردنشان از خاک و حضورشان در این برهه‌های حساس این انقلاب و ملت عزیز ایران، پیامی دارد که هیچکس نمی‌تواند ادعای اندک دخالت در کار شهدا را داشته باشد، چراکه این شهدا هستند که ما را مدیریت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها