یک متخصص طب سنتی عنوان کرد
یک متخصص طب سنتی گفت: حرارت غریزی را به چراغ تشبیه کردند که یک روغن و یک شعله‌ای دارد؛ بدن انسان چراغ است و روغن, رطوبت اصلی و شعله حرارت غریزی است؛ و ورزش تنها عاملی است که می‌تواند این شعله را همیشه در بدن برافروخته نگه دارد.
کد خبر: ۸۵۵۴۲۴۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرضیه بیگم سیاه پوش متخصص طب سنتی اظهار کرد: ورزش در چهارمین جزو سته ضروری است یعنی همان حرکت و سکون بدنی است.

به گفته وی از دیدگاه طب سنتی ورزش در حفظ سلامتی به ویژه حفظ سلامتی بالغین مقدم است

ورزش در حفظ سلامتی به ویژه حفظ سلامتی بالغین مقدم است بر تمام امور به طوریکه ابن سینا می‌گوید در حفظ سلامتی بالغین سه اصل مراعاتش بسیار ضروری است که اول ورزش و حرکت بدنی, بعد تغذیه سپس خواب و بیداری است.

این متخصص طب سنتی افزود: هر چند که حکما از ورزش در درمان بیماری‌ها هم استفاده کردند ولی بیشتر جایگاهش در پیشگیری است.

سیاه پوش اضافه کرد: در طب سنتی بحث حرارت غریزی است که باید اینگونه توضیح داد, حرارت غریزی, حرارتی است که در بدن وجود دارد و به واسطه آن اعضای بدن می‌توانند عملکردهایشان را انجام دهند.

اگر حرارت غریزی در بدن موجود نباشد, قوه هاضمه نمی‌تواند غذا را هضم کند

وی بیان داشت: مثلاً اگر حرارت غریزی در بدن موجود نباشد, قوه هاضمه نمی‌تواند غذا را هضم کند. به همین ترتیب تمام ارگان‌های ما وابسته به حرارت غریزی هستند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: حکما حرارت غریزی را به چراغ تشبیه کردند که یک روغن و یک شعله‌ای دارد. بدن انسان چراغ است و روغن, رطوبت اصلی و شعله حرارت غریزی است.

سیاه پوش خاطرنشان کرد: به مرور زمان روغن تمام می‌شود و شعله رو به خاموشی می‌رود. اینجا مرگ طبیعی فرا می‌رسد. شاید به جرأت می‌توان گفت که در طب سنتی هیچ کاری به اندازه ورزش در حفظ این شعله موثر نیست البته برخی از خوراکی‌ها هم می‌تواند کمک کند ولی آنچه که تمام منابع و کتب اتفاق نظر دارند, این است که ورزش تنها عاملی است که می‌تواند این شعله را همیشه برافروخته نگه دارد.

ارسال نظرات