فواید بیمارستان و داروخانه‌های هوشمند تشریح شد
مدیر بخش سلامت هوشمند فتاپ با تشریح علت سود نکردن بیمارستان‌های کشور درباره فواید راهکار جامع و یکپارچه بیمارستان هوشمند، به معرفی جدیدترین راهکارهای نظیر مطلب هوشمند، داروخانه هوشمند و تندرستی هوشمند پرداخت.
کد خبر: ۸۵۵۴۲۴۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید مارکلایی در نشست خبری درباره همایش مدیریت بیمارستانی با بیان اینکه راهکار جامع و یکپارچه بیمارستان هوشمند، راهکاری متمایز از سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی (HIS) فعلی است، اظهار کرد: قابلیت‌هایی نظیر مباحث مالی و بهای تمام شده، مدیریت فرآینده، مدیریت تامین، تدارک و پشتیبانی، ارتباطات و تعاملات با بیمه‌های پایه و تکمیلی، ارزیابی و ارزشیابی عملکرد، مدیریت دارایی‌ها و عدم یکپارچگی در این راهکار پیش‌بینی شده که عمدتاً در HISهای کنونی وجود ندارد.

به گفته وی،‌ سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی فعلی، نه تنها یکپارچه نیستند، بلکه قابلیت مدیریت هوشمند هزینه‌های بیمارستانی و مدیریت مصرف منابع را نیز ندارند و اساساً در هیچ بیمارستانی امکان برآورد بهای تمام شده خدمات برای مدیریت مجموعه وجود نداشته و بهای تمام شده خدمات برای بیماران را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مارکلائی عنوان کرد: برخی از HISهای فعلی در حوزه بالینی و حسابداری، کارکردهای قابل قبولی دارند اما در حوزه مدیریت بهبود فرایندهای بیمارستان، حسابداری مدیریت و یکپارچگی سیتسم‌های درونی جهت تشکیل پرونده هوشمند بیمارستان (EMR) و همچنین تعاملات بین بیمارستانی و سامانه سپاس (EHR) حرفی برای گفتن ندارند در حالیکه راهکار جامع و یکپارچه بیمارستان هوشمند فتاپ تمامی این مشکلات را برطرف می‌کند.

به گفته وی، چشم‌انداز راهکار جامع و یکپارچه فتاپ تنها محدود به ارائه خدمات در درون بیمارستان نبوده و آپشن شاخص‌های سلامت و تندرستی بیمار پیش از مراجعه و همچنین نظارت، مشاوره و توانبخشی پس از ترخیص را نیز در بر می‌گیرد.

مدیر بخش سلامت هوشمند فتاپ با بیان اینکه بیمارستان هوشمند قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که با هیچ محصول دیگری قابل مقایسه نیست، گفت: جامعیت و یکپارچگی این محصول یکی از مهمترین فاکتورهای برتری این راهکار است، ویژگی که هیچ یک از HISهای فعلی ندارند. یکپارچه بودن این سیستم، امکان برقراری ارتباط میان بخش‌های مختلف بیمارستان را بوجود می‌آورد و در نهایت از تحمیل هزینه‌های مازاد به بیمار جلوگیری می‌کند.

مارکلائی ادامه داد: بررسی تجربیات موفق پیاده‌سازی سلامت هوشمند در دنیا نشان می‌دهد که مدل مشارکت بخش دولتی و خصوصی (public private partnership) در این حوزه بسیار مفید بوده است به عنوان مثال کشور ترکیه دارای برنامه تحول بلند مدتی در این زمینه بوده و از این مدل استفاده نموده و تاکنون به دستاوردهای خوبی در این حوزه دست یافته است. بر این اساس وزارت بهداشت کشور ما نیز توجه جدی به این مدل داشته و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت و استقبال می‌نماید. در این راستا بخش خصوصی فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه آغاز نموده‌اند که از آن جمله می‌توان به بیمارستان 1000 تختخوابی گروه مالی پاسارگاد در قم اشاره نمود.

وی افزود: فتاپ با شرکت‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های بزرگ رایزنی و مذاکرات گسترده‌ای را آغاز نموده و انشاءالله در هفتمین همایش بین‌المللی مدیریت بیمارستانی شاهد به ثمر نشستن برخی از این موارد بوده و تفاهم‌نامه‌های مورد نظر امضا و مبادله خواهد شد.

مدیر بخش سلامت هوشمند فتاپ همچنین در خصوص سایر راهکارهای این شرکت افزود: مطب هوشمند، داروخانه هوشمند، مدیریت هوشمند توزیع و لجستیک دارو، راهکار یکپارچه و هوشمند گردشگری سلامت راهکار جامع مدیریت تندرستی هوشمند و رسانه اجتماعی (شبکه) سلامت ایرانیان از دیگر محصولات و راهکارهای این شرکت است.

 فتاپ امسال به عنوان حامی اصلی همایش مدیریت بیمارستانی که 25 و 26 مرداد ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار خواهد شد ایفای نقش می‌کند و در نمایشگاه فناوری و تجهیزات پیشرفته بیمارستانی که در حاشیه این همایش برپا می‌شود به معرفی راهکارهای جامع خود در حوزه سلامت خواهد پرداخت. فتاپ در هفتمین همایش بین‌المللی مدیریت بیمارستانی در کنار ارائه راهکار جامع و یکپارچه بیمارستان هوشمند، به معرفی جدیدترین راهکارهای خود نظیر مطلب هوشمند، داروخانه هوشمند و تندرستی هوشمند می‌پردازد.

ارسال نظرات