به همت حوزه هنری استان و با همکاری سپاه بیت المقدس کردستان مراسم شب شعر و خاطره شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۵۴۱۵۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنر ی استان شامگاه سه شنبه 20 مرداد ماه 94 در دیدار با خانواده این رزمنده دلاور و پیشمرگ مسلمان کرد در روستای نشور از توابع شهرستان کامیاران گفت: به همت حوزه هنری استان کردستان و با همکاری سپاه بیت المقدس کردستان مراسم شب شعر وخاطره مرحوم « حاج میکاییل حمه گلانی» در آستانه سالروز شهادت این رزمنده دلاور کردستان برگزار می گردد.

وی ضمن اعلام این خبر گفت: خدمات و دلاورمردی های این رزمنده نستوه در کردستان و برقراری امنیت پایدار امروز در استان برکسی پوشیده نیست و متأسفانه تاکنون در شأن و جایگاه این انسان آزاده و والا مراسم درخور و شایسته ای را صورت نگرفته است.

وی با توجه به خصوصیات و ویژگی های خاص حاج میکاییل افزود: درزمانی که گروهک های ضد انقلاب با سوء استفاده از وضعیت کشور در اوایل انقلاب زمینه جنگ های داخلی را در منطقه کردستان بوجود آوردند حاج میکاییل اهل روستای نشور سفلی در جاده کامیاران سنندج خودش و تمام اقوامش را مسلح کرد و از خانواده ایشان بیش از 8 شهید و ده ها جانباز را تقدیم انقلاب و امنیت این منطقه از ایران اسلامی نمودند و نقش بسزایی را در توسعه امروز استان برعهده گرفتند.

رئیس حوزه هنری استان با تمجید از خانواده معظم این فرمانده والامقام عرصه دفاع مقدس تصریح نمود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش می باشد به منظور زنده نگه داشتن و یاد وخاطر فرمانده هان و دلاورمردانی که با اهداء جان ومال در پاسداری از دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و امنیت پایدار این منطقه از ایران اسلامی وظیفه تمامی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و هنری است و براین مبنا انشاء ا... همزمان با سالروز وفات این مجاهد نستوه و با حضور همرزمان و فرماندهان نظامی آن دوران مراسم خاطره گویی و شب شعری با نام ویاد حاج میکاییل را برگزار خواهیم نمود.

درادامه این دیدارحسین زنجانی مشاور مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری در بخش ادبیات پایداری ، با اشاره به خاطراتی از دوران آشنایی با این فرمانده بزرگ پیشمرگ مسلمان کرد گفت : حاج میکاییل بخشی بسیار مهم و بزرگ از تاریخ دفاع مقدس در استان کردستان است .

این نویسنده و محقق عرصه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی دفاع مقدس افزود: در بحث جمع آوری خاطرات رزمندگان و فرماندهان عرصه دفاع مقدس نقش و جایگاه حاج میکاییل و تأثیرگزاری ارزنده ای که در پاکسازی منطقه از دست گروهک های منحله و ضد انقلاب داشته اند، بسیار والا و رفیع است.

ارسال نظرات