تنها در بیان عظمت و عزت شهدای انقلاب اسلامی که امروزه اقتدار، صلابت، ابهت و شکوه ایران اسلامی را مدیون قطره‌قطره خون آنها هستیم، هر زبان سخنوری قاصر می‌ماند و تنها می‌توان این واژه را بر زبان جاری کرد که «شهدا شرمنده‌ایم».
کد خبر: ۸۵۵۴۰۷۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، چه روزهای زیبایی بود روزهای خوش دلدادگی با نیلوفران سرخ غواص دریای شور و شهادت.

حیف که بساط عاشقی برچیده شده و لحظات وداع با آسمانی‌هایی که بوی ملکوت را در دیار علویان به راه انداختند، فرا رسید.

طوفان سرخ دریادلان لشگر 25 کربلا از چهارشنبه گذشته با استقبال از 30 غواص و خط‌‌شکن آستان الهی از غرب مازندران به راه افتاد و با نوازش معصومانه‌ قلوب مردم ولایتمدار شهرهای مختلف به لحظات آخر رسید.

پس از استقبال و وداع پر شور مردم مرکز مازندران، شهدای شهرهای مختلف راهی دیار خود شدند.


نوای دل‌نشین اذان ظهر سه‌شنبه در دیار هزار سنگر به گوش می‌رسید که با استقبال و ادای احترام نیروهای نظامی، پیکر شهدای غواص و خط‌شکن این شهرستان وارد حسینیه عاشقان ثارالله سپاه پاسداران شد.

با سلام، صلوات و ذکر «یا حسین (ع)»، «یا ابوالفضل(ع)» و «یا زهرا (س)» شهید دست‌بسته نام‌آشنا منصور مهدوی نیاکی و شهید خط‌شکن سیدحسن فاطمی بر روی دستان عاشقان ولایت قرار گرفت تا برای حضور در بین اعضای خانواده بعد از 30 سال راهی منازل‌شان شوند.

همسایه‌های شهیدان مهدوی نیاکی و فاطمی کوچه‌های خیابان امام خمینی (ره) و بلوار سردار شهید منفرد نیاکی را آزین بستند، ایستگاه صلواتی راه انداختند، به مهمانان خوش‌آمد می‌گفتند و وزش ملایم باد هم با نوازش پرچم‌های یاحسین شهید، یا زهرا و شهدا شرمنده‌ایم دل‌ها را روانه روزگار عاشقی می‌کرد.


قیامتی شده بود، حال و هوای روزهای جبهه و جنگ حکم‌فرما بود، حجله به راه انداختند، زن‌ها مجمع‌های شادی عروسی به سر گرفتند، و مردها گوسفند قربانی کردند، همه از پیر، جوان، زن، مرد، کودک، بستگان، فامیل و غریبه گریه می‌کردند تا مهمان جوان‌شان بعد از 30 سال کوچه‌ خانه را با بوی گلاب و اسپند معطر ببیند و نه با پای تن بلکه با پای دل راهی کوچه‌های آشنایی شود.

مادران مویه‌ عزا سر دادند و پدران هم نگذاشتند تا شهیدان مهدوی نیاکی و فاطمی در فراغ پدر و مادر غمی بر غم‌های‌شان افزوده شود.


پس از مدیحه‌سرایی، وداع همسایه‌ها و اهل محل و دیدار بستگان شهدا در منزل بار دیگر شهدای نامی کربلای ایران راهی معراج‌الشهدای سپاه ناحیه آمل شدند.

شامگاه سه‌شنبه بود که در شام غریبان شهادت امام جعفر صادق (ع) خانواده شهیدان مهدوی نیاکی و فاطمی با جگرگوشه‌های خود دیدار کردند.

با حاضر شدن خانواده شهدا کنار پیکر مطهر، پرچم سه‌رنگ و افتخارآفرین ایران اسلامی کنار زده شد تا جنازه مطهر نمایان شود و با باز شدن بند کفن، بند دل‌ها از هم گسست و گریه پهنای صورت را فرا گرفت.


خانواده شهید سیدحسن فاطمی استخوان، مشخصات و لباس برادری را در آغوش گرفتند که سال‌ها است مادر و پدر رنجیده داغ آن را به دل داشتند و با خود به دیار باقی بردند.

با باز شدن بند کفن شهید منصور مهدوی نیاکی هم صحنه زیبا و آشنایی نمایان شد، همان تصویر شهید دست بسته با لباس غواصی که در فضای مجازی دل‌ها را نوازش می‌کرد این‌بار دیگر عکس نبود، واقعیت بود.

مردی مقتدر، دلیر و با صلابت که با سکوت در لباس زیبای غواصی خود آرام گرفته بود و خاک وطن بر روی مبارکش نشان از آن داشت تا با دست بسته ایستادگی و مقاومت کرد تا نکند یک وجب از خاک مقدس کشور به دست اجانب نااهل بیفتد.

دیگر دستش بسته‌نبود، با دست باز به آغوش خانواده آمده بود ولی در بین خواهران و برادران، پدر و مادرش را زیارت نکرد.

با دست باز راهی آغوش گرم خانواده شد تا بعد از 30 سال از روزهای سخت دوری و فراغ بگوید و نشان باز بودن دستش سیم خاک‌خورده‌ای بود که پس از بستن دشمن بعثی، توسط همرزمانش گشوده شده و به همراه یک کارت شناسایی به برادرانش تحویل داده شد.


چه بی‌رحمانه جوانان وطنم را با دستان بسته، چشمان باز و نامردانه زنده به گور کردند و هم‌اکنون بر سر میزهای مذاکره حرف از حقوق بشر و مردانگی می‌زنند.

بعد از مهمانی شهدا با خانواده، تابوت‌های مطهر برای مهمانی وداع مردم ولایت‌مدار آمل مهیا شد و وعده دیدار عاشقان با فرزندان خمینی (ره) در مصلای بزرگ قدس بود.

مثل همیشه خوش‌قول و خوش وعده سر قرار عاشقی حاضر شدند و با ورود به مصلای قدس شوری عظیم به‌پا کردند، هر آملی می‌خواست تا در مجلس شهدا کم نگذارد، برخی‌ها هم حاجت‌های خود را از نیلوفران سرخ دست‌بسته‌ای می‌خواستند که هزاران گره‌های کور را با نیم نگاهی می‌گشایند.


پیکر مدافع حرم اهل بیت(ع) حسین دارابی که به‌تازگی پس از بازگشت از سوریه دچار بیماری نامشخصی شد و دار فانی را وداع گفت نیز به همراه شهیدان فاطمی و مهدوی راهی مصلای قدس شد تا وداع مردم دیار دماوند‌کوه ایستادگی و صلابت مستحکم‌تری را به رخ اجانب بکشاند.

این مدافع جوان حرم اهل‌بیت(ع) از خانواده‌ مذهبی، متدین و ارزشی بوده و یک فرزند دختر از خود به یادگار گذاشت.


استاد دانشگاه امام حسین(ع) هم در مراسم وداع با شهدا و مدافع حرم اهل‌بیت(ع) در سوریه به حضور کم‌نظیر مردم مازندران در استقبال از شهدای غواص و خط‌شکن اشاره کرد و آن را قابل تحسین دانست.

محمد شعبانی افزود: هم‌اکنون قدرت ایران اسلامی در منطقه کم‌نظیر است و به برکت شهدا به کشور قدرتمندی تبدیل شدیم که همه ابرقدرت‌ها با مشاهده توان کشورمان مبهوت مانده‌اند.


وی با اعلام اینکه دشمنان باید از مردم ایران اسلامی که همیشه در صحنه هستند به شدت بترسند، اظهار کرد: با ورود شهدای غواص به استان‌های کشور شاهد شور و شعور انقلابی هستیم که طی چند سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

فرمانده سپاه آمل در حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 با اشاره به اینکه مردم بار دیگر با امام شهدا و شهیدان تجدید عهد و بیعت کردند و این بیعت شکست‌ناپذیر است، تصریح کرد: حضور حماسی و انقلابی مردم مازندران در استقبال و وداع با 30 شهید غواص و خط‌شکن جای تحسین دارد.


مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) در این مراسم دل‌ها را روانه هشت سال عاشقی، دلدادگی و شور حسینی کرد و پس از آن مردم آمل وداع ماندگار و تاریخی با شهدا داشتند.

در بیان عظمت دل‌دادگی و عزت شهدای انقلاب اسلامی که امروزه اقتدار، صلابت، ابهت و شکوه ایران اسلامی را مدیون قطره‌قطره خون آنها هستیم، هر زبان سخنوری قاصر می‌ماند و تنها می‌توان این واژه را بر زبان جاری کرد که «شهدا شرمنده‌ایم».

-

ارسال نظرات
پر بیننده ها