در راستاي ارتقاء علم و دانش فرماندهان و مديران عقيدتي حوزه شهيد حاج قليزاده سپاه خوي و پايگاه هاي تابعه، دوره تربیت تعالی ناحیه ای در حسينيه امام خميني(ره) سپاه اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۳۹۹۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي در اين دوره با اشاره به آياتي از كلام الله مجيد پيرامون اهميت نماز گفت: يکي از رازها و فوائد نماز که موجب استواري و استقامت نمازگزار در برابر سختي ها و ناگواري ها مي گردد، به خاطر اين است كه نماز، روح نيرومند معنوي را در انسان زنده مي کند، و قطعاً چنين روحي، در برابر سختي ها، مقاوم تر و استوارتر خواهد شد.

حجت الاسلام محمد رستمي خاطر نشان كرد: براستي آن کسي که در شبانه روز، پنج بار کنار سفره رحمت و لطف خدا مي نشيند، هيچ موقع از کنار چنين سفره اي، گرسنه و با دست خالي برنمي خيزد، بنابراين بايستي، روح و جان خود را در کنار اين سفره ي رحمت، با غذاهاي معنوي و ملکوتي اين سفره، جلا سازيم.

وي همچنين با گريز به موضوع هاي امر به معروف و نهي از منكر و اهميت پرداخت زكات اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مانند سدی است که اجازه نمی‌دهد مفاسد در جامعه ترویج پیدا کند و همچنین مراقبت می‌کند که منکر نفوذ پیدا نکند و معروف توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام رستمي ابراز داشت: این ‌که شرط امر به معروف و نهی از منکر، معرفت است در بعضی از مسائل مثل مسائل اساسی اسلام این شرط و تبعات مطرح نیست. مثل اینکه امام حسین (ع( برای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کرد و در این مسیر جان خود و فرزندانش را فدا کرد چون در آنجا اساس اسلام مطرح بود. اما اگر در مواردی که امر به معروف و نهی از منکر تبعاتی داشته باشد آنجا باید به کارشناس مراجعه کنیم.

وي همچنين پرداخت زکات را یکی از شرایط رستگاری دانست و افزود: مومنی که به دنبال رستگاری است باید نسبت به پرداخت زکات جدی باشد.

پرداخت زکات و انجام کارهای خیر دیگر از جمله احداث مسجد، کمک به نیازمندان، اقامه نماز و روزه داری لیاقت می خواهد و همه اینها باید با نیت خیر و برای رضای خدا صورت گیرد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي در این باره به عامل بودن خود انسان به نیکی ها اشاره کرده و در مورد نحوه انجام امر به معروف و نهی از منکر روش هایی را ایراد نمود.

ارسال نظرات