هشدار رئیس دادگاه انقلاب اسلامی یزد به خانواده ها:
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی یزد گفت: توصیه دستگاه قضاء به خانواده های بزرگوار این است که، فرزندان خود را مراقبت بیشتری نمایند تا در طوفان سهمگین و ویرانگر مواد مخدر گرفتار نشوند که بازگشت و جبران آن بسیار دشوار است.
کد خبر: ۸۵۵۳۸۲۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی یزد بیان داشت : در جهت پیشگیری از شیوع این پدیده شوم مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ که در راستای فساد و نابودی در جامعه تلاش و سعی می نمایند، مجازات های سخت و سنگینی را پیش بینی کرده است.

محمد رضا عرشیان گفت: قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بر مبانی شرع مقدس و فتاوی مشهور فقهاء و نظریه عقلاء و خردمندان، مبتنی و استوار است که در جهت مصالح جامعه و تعالی انسان تدوین شده است.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در مواد مخدر و روانگردان اعم از حمل، مخفی، نگهداری، استعمال و خرید و فروش و توزیع آن، شرعاً عقلاً و عرفاً و قانوناً حرام و غیر مجاز می باشد و هر گونه کسب درآمد و سود و منفعت از این طریق نامشروع تلقی و به نفع دولت و بیت المال ضبط می گردد.

این مقام قضایی افزود: توصیه دستگاه قضاء به خانواده های بزرگوار این است که، فرزندان خود را مراقبت بیشتری نمایند تا در طوفان سهمگین و ویرانگر مواد مخدر گرفتار نشوند که بازگشت و جبران آن بسیار دشوار است.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد:بی توجهی به فرزندان ، آنها را به حال خود رها کردن و عدم توجه به مشکلات روحی و اجتماعی آنان از عوامل گرایش آنها به مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: به سوداگران عرصه تولید، فروش، توزیع و قاچاق مواد مخدر و روانگردان، اخطار و هشدار داده می شود تا از این مسیر و روشی که در پیش دارند، دست بردارند چرا که پس لرزه های این اقدامات ناشایست به خود و خانواده های خودشان برمی گردد و مطمئناً فرزندان و بستگان خودشان نیز از این سرطان مهلک در امان نخواهند بود.

عرشیان در خاتمه اظهار داشت: قانون گذار مجازاتهای غیر قابل جبرانی را برای سوداگران مرگ پیش بینی نموده است که قضات محاکم انقلاب، علیرغم میل باطنی خود در جهت مصالح مهم جامعه و جلوگیری از شرارت و فساد در اجتماع خود را موظف به اعمال مجازات های قانونی می دانند.

ارسال نظرات