خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد کرج گفت: تمام مباحث فقهی مسلمین به دریای بیکران امام صادق (ع) وصل است.
کد خبر: ۸۵۵۳۷۶۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوئین زهرا، حجت اسلام ابراهیم اکبری به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد جامع بوئین زهرا به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه خداوند سبحان نشانه خلقت جهان را پیامبر (ص) و نشانه خلقت پیامبر (ص) را امام علی (ع) و نشانه خلقت امام علی (ع) را حضرت زهرا (س) معرفی می کند پس ائمه همگی برای ما نشانه اند گفت: هر چیزی در عالم طبیعت دارای نشانه است و یکی از نشانه های عظمت الهی در این دنیا انبیا هستند.

وی ادامه داد: وقتی بعد از 1400 سال برای ائمه عزاداری می کنیم و یاد آن ها را گرامی می داریم معلوم می شود که ائمه نشانه های بزرگ خدا هستند و در واقع انبیا خلاصه عظمت الهی اند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به اینکه تمام مباحث فقهی و کلامی مسلمین اعم از شیعه و سنی به دریای بی کران امام صادق (ع) وصل هستند افزود: در مذهب سنی چهار فرقه داریم که دو نفر از بزرگان این فرقه ها شاگرد امام صادق (ع) و دو نفر دیگر شاگرد شاگرد امام صادق (ع) هستند.

وی در ادامه افزود: اولین علامت شیعه محبت اهل بیت است و کسی که محبت اهل بیت را دارد قطعا کمتر گناه خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد کرج، دومین علامت شیعه را وفاداری دانست و ابراز داشت: وفاداری به قرآن، اسلام، انقلاب و امام که بسیار مورد تاکید است و همچنین وفاداری زوجین به یکدیگر که امروز مورد تاکید مقام معظم رهبری در بحث سبک زندگی است از مصادیق اتم این وفاداری است.

وی با اشاره به اینکه اهل علم و دانش و تفکر از دیگر علامت شیعه است خاطرنشان کرد: علم و دانش دو عنصری هستند که انسان را در مقابل طوفان حوادث بیمه می کنند و بهترین انسان ها کسانی هستند که یاد می گیرند و به دیگران هم می آموزند.

حجت الاسلام اکبری در پایان اظهار داشت: چهارمین علامت شیعه اهل نماز بودن است و نماز اولین و آخرین سفارش انبیا بوده است و امام صادق (ع) هم در رابطه با نماز می فرمایند: شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد.


2001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها