با استقبال گسترده مردم گناوه:
پیکر شهید غلامرضا بیژنی از پاسداران سبزپوش سپاه انصارالحسین(ع) شهرستان گناوه بعد از 27 سال انتظار خانواده این شهید بر دوش مردم شهیدپرور و همرزمان سپاهی خود تشیع شد.
کد خبر: ۸۵۵۳۷۰۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه، محمدتقی صفری پیش از ظهر امروز در مراسم وداع و تشییع پیکر شهید غلامرضا بیژنی اظهار کرد: اگر امروز امنیت و آرامش در کشور حاکم است مرهون جانفشانی شهدایی همچون سردار شهید بیژنی است که علی‌وار تربیت یافت و در دفاع از میهن و انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل شد.

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) بوشهر از مردم خواست تا از پیام شهدا که حفاظت و پاسداری از آرمان‌های انقلاب و تبعیت محض از رهبری است کوتاهی نکرده و همیشه به آن پایبند باشند.

صفری گفت: انقلاب اسلامی که به رهبری از سلاله حضرت رسول اکرم (ص) بنیان نهاده شد نشات گرفته از نهضت خونبار حسینی است که در جهان می‌درخشد.

فرماندار گناوه نیز در آیین وداع با این شهید در مصلای جمعه این شهر گفت: عزت و اقتدار نظام مرهون و مدیون جانفشانی عزیزانی همچون سردار شهید بیژنی که با نثار جان خود از دین اسلام و دستاوردهای انقلاب و میهن جانانه دفاع و حفاظت کرد.
یوسفی افزود: شهدا اوصافی دارند که بیان کردن آن از عهده بنده و دیگران برنمی‌آید اما در راهی قدم گذاشتند که نزد پروردگار اجر و روزی می‌خورند.
وی حضور مردم در صحنه‌های انقلاب را ضامن بقا و تداوم انقلاب دانست و گفت: به برکت خون شهدا و حضور مردم نستوه و دلیر ایران اسلامی در عرصه‌های انقلاب باعث شد تا فرزندان ملت با حمایت‌های رهبرمعظم مقتدرانه در برابر قدرت‌های جهان پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در سطح دنیا به اهتزاز درآورند.
فرماندار گناوه ازحضور پرشور مردم این شهرستان که در هوای گرم به استقبال این شهید بزرگوار آمدند قدردانی کرد و افزود:حضور پیکر پاک شهید غلامرضا بیژنی فضای این شهرستان را عطرآگین و معنوی کرد.

بردار شهید بیژنی هم از مردم متعهد شهرستان گناوه در استقبال از شهیدی که از این منطقه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد قدردانی کرد و گفت: خود و خانواده و همه مردم استان و این شهرستان خوشحالیم که مسافری پس از 27 سال به خانه خود برگشته است.
اکبر بیژنی افزود: دو برادر شهیدم همواره وفادار به انقلاب و نظام بودند و در این مسیر جان خود را فدا کرد.

پیام نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار بوشهر و قرائت وصیت‌نامه شهید از سوی بردارش و مداحی از اهم برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.
در پایان این آیین هجوم مردم برای وداع با پیکر این شهید چنان گسترده بود که جلوه و زیبایی خاصی بخشیده بود.
سردار شهید غلامرضا بیژنی در تاریخ چهارم تیرماه 1367 در منطقه مجنون به همراه بردارش شهید حسن بیژنی به شهادت رسید که پیکر پاکش اردیبهشت امسال در سالروز میلاد امام جواد(ع) تفحص و پس از 27سال به وطن بازگشت.
شهید غلامرضا بیژنی و شهید حسن بیژنی از سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس هستند که هر دو همزمان با هم در سال 1367 در منطقه عملیاتی مجنون به شهادت رسیدند که پیکر شهید حسن بیژنی چند سال پس از شهادت به زادگاهش برگشت و به خاک سپرده شد.
یپیکر پاک سردار شهید غلامرضا بیژنی عصر سه شنبه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در زادگاهش روستای خیارزار از توابع شهرستان دشتستان به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات