با پایان گرفتن مراسم معنوی والبته مادی استقبال مردمی از شهدا در شهرهای مازندران آئین وداع با 30 شهید خط شکن و غواص لشکر عملیاتی 25 کربلا در عملیات کربلای4 در باغ موزه ای برگزار شد که با همه وسعت و برزگی اش در مرکز استان نتوانست پاسخ گوی همه شیفته گان و ارداتمندان به شهدا باشد.
کد خبر: ۸۵۵۳۶۵۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳



خبرگزاری بسیج مازندران، با وجود گرمی هوا و خفه گی و شرجی بودن شبانگاه روز 19 مردادماه در ساری زن ومرد، پیر و جوان، میانسال و کودک شهرسنان ساری مرکز مازندران، با هر وضعیت جسمی اعم از سالم و معلول قصد وداع با شهدای رجعت کرده غریب29 سال خفته در خاک عراق کردند، اما این وداع برای همگان میسر نشد.

سیل ازدحام مردم و شیفته گان در شوق تبرک گرفتن از مراسم وداع با آلاله های سرخ حسین(ع) و قطعه های بهشتی انقدر زیاد بود که با وجود استقرار مردم در فضای باز این موج گرما ، عرق شرمی را درحضور شهدا از رخسار ها سرازیر می کرد.

با وجود گذشت ساعت اولیه شب جایگاه بزرگ باغ موزه دفاع مقدس مملو از جمعیت ساروی والبته غیر ساروی شد و مابقی مردمی که جا ماندند در خیابانهای اطراف سرگردان در فکر باز شدن جا، دعا می کردند تا از مراسم وداع بتوانند تبرکی برگیرند.

آئین وداع با قرائت استاد حمزه زاهدی آغاز و با نوای حزین گروهی نوجوان بردل ملت نوازش یافت.

اجرای نمایش عبور قایق ها ، غواصان وخط شکنان عملیات کربلای 4 در رودخانه باغ موزه، یادآور اروند و درگیری با دشمن، ارائه تیاتر مذهبی روی سن، آمیخته از تارخ صدر اسلام، مصیبت دوران امام حسین(ع) کربلا61، بخشی از سرگذشت تلخ روا داده شده برامام جعفر صادق(ع) توسط حکام ظالم وقت و ماجرای مشابه دست بسته ها ، پیکر خسته های ستم کشیده غواصان و خط شکنان دفاع مقدس و تشییع تابوتها از کنار اروند تا روی سن نمایشگاه، بخشی از عناوین این مراسم در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب جعفری بود.

حضور چهرهای کشوری و استانی و شهرسنانی در کنار سیل جمعیت ، استکبار ستیز، عاشق و وفادار به نظام مقدس اسلام و ولایت فقیه چون استاد رحیم پور ازغدی، سردار باقر زاده ساروی فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشور، فلاح استاندار مازندران، سردار بابایی فرمانده سپاه پر صلابت کربلای مازندران، سرداران و فرماندهان نظامی و انتظامی رییس دادگاه انقلاب و مسئولین بر عظمت و تکریم این مراسم افزود.

این مراسم تا صبحگاهان ادامه داشت تا خیل مشتاقان و زائرین بالاخره بتوانند در شب وداع با عزیزانشان که برای حفظ نوامیس، امنیت و اقتدار کشور اسلامی با سن وسالی کم جان فدا کردند دلگویه های خود وا کنند و تبرکی از بهشت و امام حسین(ع) برگیرند و از آنان بخواهند واسطی بین خدا شوند که این امنیت ، آرامش، عزت و اقتدار باقی مانده و فرزندان این مرز و بوم در راه کسب ایمان و معرفت الله ثابت قدم شده تا در مقابل استکبار کافر با ایستادگی و ایمان و ولایتمداری محض موفقیت ، سر بلندی و پیروزی اسلام را برای جهانیان رقم زنند.انشا الله.

ارسال نظرات
پر بیننده ها