نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

جهاد، لازمه اصلی شکل گیری باور راستین و حقیقی در وجود انسان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دردیدار با اعضای شورای اسلامی شهرکرد، گفت:‌ وجود اراده، همّت، خیراندیشی و عزم برای خدمت و گره‌گشایی از امور مردم را توفیق بزرگ الهی بر هر مسئول خواند.
کد خبر: ۸۵۵۳۶۵۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد روز دوشنبه 19 مردادماه در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار شهرکرد، جمع اعضای شورای اسلامی شهر شهرکرد را همدل و همراه در راستای ارتقاء بخشیدن به شهر ، خدمت به مردم و پیگیر برای حل مشکلات مدیریت شهری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: البته مرکز استان به دلیل فقدان بسیاری از امکانات ، اعتبارات و درآمدها از بسیاری از مراکز استان متفاوت‌تر است که همین أمر همواره بر مشکلات شما می‌افزاید و بر نحو خدمت‌رسانی و کارهای فراوانی که می‌خواهید به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم و به تصویب رساندن مصوبات کارگشا انجام بدهید، تاثیر جدی خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر چه شاید کمبود امکانات و اعتبارات به شما اجازه انجام کارهای بزرگ را ندهد اما همین مقدار که نیّت و جهت‌گیری شما به سمت گره‌گشایی از أمور مردم و رشد و ارتقاء‌بخشی به شهر و مرکز استان باشد به یقیین توفیق بزرگ الهی برای شما محسوب می شود و باید آن را به فال نیک گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، وجود اراده، همّت، خیراندیشی و عزم برای خدمت و گره‌گشایی از امور مردم را توفیق بزرگ الهی بر هر مسئول خواند و گفت: اکنون که خدای متعال این عرصه را برای شما گشوده است که نماینده مردم باشد، بکوشید با جدیت و روحیه جهادی از این فرصت ارزشمند در راستای خدمت صادقانه به مردم بهره بگیرید زیرا هر کس با چنین روحیه خدمت کند به طور قطع پروردگار متعال نیز توان و امکانات را به تدریج به او عطا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به بحث مبنایی و اساسی باورمندی به عنوان کلید موفقیت هر انسان اشاره کرد و افزود: اگر باورها در همه عرصه به معنای واقعی کلمه در وجود انسان شکل بگیرد موفقیت و سعادت را نه تنها برای مسئولین بلکه آحاد امت اسلامی رقم خواهد زد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام شکل دهی باورهای درست را از ضرورت‌های هر انسان دانست و گفت: انسان بر اساس باورهایش جهت گیری و زندگی می‌کند و آثار و برکات مثبت و منفی در زندگی انسان نیز بر اساس همین باورهای بروز و ظهور پیدا می‌کند از این رو اگر انسان بتواند باورهای خودش را بر اساس انتظارت و دستورات الهی همراه کند به طور قطع موفق است و به سرمنزل مقصود می‌رسد اما اگر باورها در درون او درست شکل نگرفت باشد نه تنها به مقصد نمی‌رسد، بلکه هلاک خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان شکل‌گیری باور به خدای متعال به معنای واقعی کلمه را اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین نیاز در وجود انسان دانست و گفت: نخستین سخن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با مردم این بود که ای مردم « قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا بگویید: «لا إله إلا الله» تا رستگار شوید و به مقصد نهایی برسید بنابراین باور و اطاعات محض از خدا رمز موفقیت و سعادت هر انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با طرح این سوال که اگر این باور توحیدی در درون انسان شکل گرفت نوع زندگی او چگونه خواهد شد؟ تصریح کرد: اگر این باور در وجود انسان شکل بگیرد به طور قطع زندگی انسان یک زندگی به معنای واقعی کلمه عبودیت ، بندگی ، اطاعت محض در برابر پروردگار، توکل تمام عیار به خدا و سپردن همه أمور به او و کار را فقط برای خدا انجام دادن و غیر خدا را ندیدن می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه عزّت و ذلّت انسان در دست خداست تصریح کرد: متأسفانه برخی انسان‌ها تمام عمرشان را در راه کسب عزّت فدا کردند و نفهمیدن که عزت در دست خداست و در نهایت هلاک شدند اما از طرف دیگر انسان‌های گمراهی هم بودن که به واسطه یک ارتباط و توبه به درگاه الهی عزیز و عزتمند شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه باورمندی چیزی نیست که با شیر مادر و خوردن یک لقمه غدا در انسان شکل بگیرد، جهاد را ضرورت و لازمه اصلی شکل گیری باور راستین و حقیقی در وجود انسان دانست.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مُدام و مستمر خودمان را به اولیاء الهی ، کتاب خدا ، روایات و سخن اهل بیت عصمت و طهارت ، عالمان دین ، ناصحان ، خیرخواهان و کتاب‌های ارزشمند عرضه کردند و این باور را مُدام در معرض سنجش قرار دادن از راه‌هایی است که انسان می‌تواند باور توحیدی و ایمانی خود را تقویت کند.

امام جمعه شهرکرد در همین راستا یکی از اهداف طرح تقویت مبانی اعتقادی را نیز تبیین و قرار دادن باورهای درستی دینی در معرض افکار عمومی دانست و گفت: عالمان و اندیشمندان دینی در این جلسات باورهای درست دینی و هر آن چه را که یک انسان مسلمان باید در عرصه‌های اجتماعی ، سیاسی و خانوادگی به آن پایبند باشد برای همگان ترسیم می‌کند و زمینه را برای سنجش باورمندی افرادی که پای این کلاس های درس می نشیند فراهم می کند.

در ابتدای این دیدار شهردار شهرکرد گفت: امسال ۸۰ درصد بودجه شهرداری شهرکرد به هزینه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

نوراالله غلامیان اظهار کرد: امسال 80 درصد بودجه شهرداری شهرکرد به مباحث عمرانی و 20 درصد آن به هزینه‌های جاری اختصاص یافته است در صورتی که معمولاً 40 درصد بودجه شهرداری‌ها صرف هزینه‌های عمرانی و 60 درصد صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های غیرضروری شهرداری به‌منظور به‌دست آوردن رضایت شهروندان صورت گرفته است، افزود: بودجه عمرانی شهرداری شهرکرد نسبت به 3 سال گذشته رشد بسیار خوب و نزدیک به 300 درصد داشته است.

شهردار شهرکرد بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی شهرداری بدون مشارکت شهروندان انجام نخواهد شد و نیاز است همه شهروندان با شهرداری در زمینه انجام کارهای عمرانی همکاری کنند چراکه شهر متعلق به همه است و باید در حفظ و نگهداری آن همه سهیم باشند.

غلامیان افزود: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و افزایش مشارکت آن‌ها در انجام امور عمرانی شهر نقش بسیار موثری برای توسعه و آبادانی شهرکرد دارد.

وی تصریح کرد: کنار گذاشتن بحث جناحی در مدیریت اجرائی شهر، تکریم ارباب رجوع و انجام درست وظایف همراه با توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی در مجموعه مدیریت شهری شهرکرد با هدف کسب رضایت شهروندان انجام می‌شود.

شهردار شهرکرد خاطرنشان ساخت: نهادهای فرهنگی استان باید برای تغییر ظاهر شهر و گسترش نمادهای مذهبی فعالیت و همکاری بیشتری داشته باشند.

همچنین در این نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرکرد به بیان دیدگاهها و نظرات خود در مورد مسائل و مشکلات حوزه شهری پرداختند.

ارسال نظرات