خبرهای داغ:
فردا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) انجام می‌شود
فردا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مردم دارالمومنین همدان پیکرهای مطهر 3 شهید گلگون کفن را از مسیر خیابان مهدیه به محل خاکسپاری تشییع می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۵۳۵۸۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ساعت 10 صبح فردا، سه شنبه 20 مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مردم دارالمومنین همدان در میدان شریعتی تجمع می‌یابند تا پیکرهای مطهر 3 شهید گلگون کفن را از مسیر خیابان مهدیه به محل خاکسپاری تشییع کنند، ضمن اینکه مراسم شام غریبان این 3 شهید گرانقدر همزمان با نماز مغرب و عشاء در محل مزار شهدا در پارک مردم برگزار می‌شود.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین در این خصوص اظهار داشت: 12 نقطه استان همدان با عنوان کاروان معراجیان مجنون از روز پنج شنبه میزبان 11 شهید دوران دفاع مقدس بود که این نقاط مورد استقبال مردم دارالمؤمنین همدان قرار گرفت.

محمدجواد زمردیان با اشاره به جانمایی 7 شهید گمنام در همدان، بیان کرد: با توجه به اینکه همدان تنها شهر در کشور بود که در نقاط عمومی مثل پارک شهید گمنام نداشت طی درخواست شهرداری همدان و جلساتی متعدد و موافقت‌هایی که از چند ماه گذشته انجام گرفت مقرر شد تا یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در منطقه عمومی پارک مردم همدان به خاک سپرده شود که بعد از مدتی این تعداد به 3 شهید گلگون کفن افزایش یافت.

وی بیان کرد: پنجشنبه گذشته شهید محمد زاده در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شد و فردا همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) نیز 3 شهید گمنام در پارک مردم همدان، 2 شهید در شیرین سو، 2 شهید در فرسفج تویسرکان، شهید محمد نجفی در پشت جین رزن و دو شهید گلگون کفن نیز در اسلام آباد به خاک سپرده می‌شوند.

زمردیان گفت: ساختمان مجاور پارک مردم همدان در دوران دفاع مقدس میعادگاه رزمندگان و شهیدانی بود که به مناطق عملیاتی و جبهه‌های نبرد اعزام می شدند و اکنون محل برگزاری نماز جماعت در این پارک برای خاکسپاری شهدا پیش بینی شده که اجرای مراسم بر عهده شهرداری همدان است.

زمردیان گفت: بقایایی از پیکر شهدا در عملیات تفحص در تاریخ 1 اردیبهشت‌ماه امسال شناسایی شد که 3 شهید گمنام دفاع مقدس که در سنین 19 ، 20 و 21 سالگی در 3 سال متفاوت 62، 65 و 67 در منطقه مجنون به مقام شهادت نائل آمدند که شهید 19 ساله در عملیات محرم، شهید 20 ساله در عملیات آفندی و شهید 21 ساله در تک دشمن در سال 67 در منطقه زبیدات تفحص شده است.

نماینده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام 17 و 38 ساله، که در مناطق عملیاتی شرهانی و زبیدات عراق تفحص شده و متعلق به عملیات محرم در سال 1362 و تک دشمن در سال 67 است نیز در پارک نواری میدان امام حسین(ع) شیرین سو به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات