حجت‌الاسلام قائمی با اشاره به تحقیقات نویسنده مسیحی درباره ویژگی‌های امام صادق(ع)، که منجر به تألیف کتاب مغز متفکر جهان تشیع شده است، گفت: شیعه باید به خود ببالد که چنین فرهنگی دارد اگر دنیا این فرهنگ را می‌شنید، تسلیم می‌شد، اما متأسفانه در صدر اسلام و پس‌ازآن، با به شهادت رساندن ائمه معصومین(ع) این باب را بستند.
کد خبر: ۸۵۵۳۳۱۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر حجت‌الاسلام علی‌اصغر قائمی، امام‌جمعه موقت شهرضا شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) و وداع با شهدای گمنام در حسینیه ثارالله بوشهر، گفت: امام صادق(ع) فرموده‌اند رحمت خدا بر کسی که امر ولایت ما را زنده کند و امام رضا(ع) نیز در تکمیل این حدیث آورده‌اند که با فراگیری احادیث ما و یاددادن به دیگران، امر ولایت ما زنده می‌ماند و اگر مردم با هر عقیده و آیینی، زیبایی‌های سخن ما را بدانند، حتماً از ما تبعیت می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های امام صادق(ع) اظهار داشت: فرهنگ شیعه بیشتر مرهون فداکاری‌های امام صادق(ع) است و بیشترین حدیث را در بین ائمه از ایشان داریم.

حجت‌الاسلام قائمی افزود: از میان چهارده معصوم(ع)، امام صادق(ع) بیشترین عمر را داشته‌اند و در سن 65 سالگی به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه موقت شهرضا تصریح کرد: در زمان اختلاف میان بنی‌امیه و بنی‌عباس، امام صادق(ع) کلاس‌های درسی داشتند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند به‌طوری‌که فرهنگ شیعه از فقه، حقوق و اعتقادات گرفته تا سیاست و اخلاق و ... اکثراً در زمان این امام رشد کرد و به همین دلیل شیعه را جعفری می‌نامند.

حجت‌الاسلام قائمی با اشاره به تحقیقات نویسنده مسیحی درباره ویژگی‌های امام صادق(ع)، که منجر به تألیف کتاب مغز متفکر جهان تشیع شده است، گفت: شیعه باید به خود ببالد که چنین فرهنگی دارد  اگر دنیا این فرهنگ را می‌شنید، تسلیم می‌شد، اما متأسفانه در صدر اسلام و پس‌ازآن، با به شهادت رساندن ائمه معصومین(ع) این باب را بستند.

وی بابیان این حدیث پیامبر(ص) که فرمود انا مدینه العلم و علی باب‌ها، ادامه داد: پس از پیامبر مردم با حضرت علی(ع) به خصومت و نامهربانی برخاستند و یک‌به‌یک امامان شیعه را مظلومانه به اسارت، تبعید یا زندان فرستاده و به شهادت رساندند و این برنامه شهادت و ایثار تا امروز ادامه پیداکرده است.

امام‌جمعه موقت شهرضا بیان کرد: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) هنگامی‌که زنان مدینه به ملاقات حضرت فاطمه(س) می‌آمدند، حضرت آنان را نصیحت می‌کردند و می‌گفتند اگر بعد از پدرم دور حضرت علی(ع) را می‌گرفتید و او را تنها نمی‌گذاشتید، تا ابد هیچ دعوا و اختلافی حتی میان هیچ دونفری رخ نمی‌داد.

حجت‌الاسلام قائمی خاطرنشان کرد: به دلیل همین ظلم به مولا علی(ع) ما امروز می‌بینیم که داعشی ها به جان مردم بی‌گناه افتاده‌اند و هرروز در کشورهای یمن، عراق، سوریه و غزه و ... این‌چنین جنایت می‌کنند.

وی با اشاره به جایگه رفیع شهادت، فراز زیبایی از تاریخ را این‌گونه نقل کرد: پس از پایان جنگ احد مردم به‌سوی سرزمین احد می‌رفتند تا ببینند چه اتفاقی افتاده است که دیدند زنی سه جنازه غرقه‌به‌خون را روی شتر بسته و به سمت مدینه می‌برد تا آنان را به خاک بسپارد.

امام‌جمعه موقت شهرضا ادامه داد: مردم درباره سرانجام جنگ از زن پرسیدند و زن گفت به حمدالله به خیر گذشت؛ سپس پرسیدند این جنازه‌ها کیستند و زن پاسخ داد برادرم، شوهرم و پسرم هستند، آنگاه مردم با تعجب گفتند این سه پشتیبان تو کشته‌شده‌اند، چرا می‌گویی به خیر گذشت؟ زن جواب داد دشمن آمده بود پیغمبر را بکشد تا نامی از اسلام باقی نماند، اما الحمدالله به خیر گذشت و پیامبر و اسلام زنده ماندند، دیگر چه می‌خواهید؟

حجت‌الاسلام قائمی یادآور شد: 8 سال تمام دنیا با انواع امکانات در مقابل ما جنگیدند تا نامی از انقلاب اسلامی نماند، اما فداکاری شهدا باعث شد به خیر بگذرد و تا امروز این انقلاب باقدرت باقی بماند و روزبه‌روز پرصلابت‌تر و مستحکم‌تر شود.

وی ابراز داشت: شهدا مسؤولیت سنگینی را بر دوش داشتند که به‌خوبی انجام دادند و رفتند، حالا پس از گذشت سال‌ها ما همه نسبت به امور مسلمانان مسؤول هستیم و باید به این شهدا جواب بدهیم.

امام‌جمعه موقت شهرضا تأکید کرد: شهدا نه‌تنها در شعار، بلکه در عمل به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) لبیک گفتند و جان دادند و امروز همه ما وارث خون شهدا هستیم و باید به پیام و وصیت آن‌ها عمل کنیم.

حجت‌الاسلام قائمی گفت: در وصیت‌نامه اکثر شهدا سفارش اکید به حفظ حجاب شده است، همان‌طور که امام حسین(ع) کشته شد تا نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه زنده بماند، شهیدان نیز رفتند تا حجاب و عفاف، نماز، زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر و سایر شعائر اسلامی در جامعه زنده بماند و اجرا شود و ما اطاعت خدا را جدی بگیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها