مسؤول گروه جهادی افسران ولایت استان بوشهر در گفت‌گو با بسیج:

مسؤولین به وعده‌های عمل نکرده خود در مناطق محروم عمل کنند/ عدم همکاری دانشگاه با گروه اردوی جهادی

مسؤول گروه جهادی افسران ولایت استان بوشهر گفت: مسئولین باید از مشکلات مردم اطلاع داشته باشند و برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را لحاظ فرمایند و به وعده‌هایی که درگذشته به مردم مناطق محروم داده‌اند عمل کنند تا موجب رنجش این قشر از جامعه نشوند.
کد خبر: ۸۵۵۳۳۱۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
حجت‌الله پارماد مسؤول بسیج دانشجوئی علمی کاربردی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی اظهار داشت: قرارگاه حرکت‌های جهادی ویژه مراکز علمی کاربردی استان بوشهر در قالب "افسران ولایت" برای چهارمین سال متوالی از 3 مردادماه به مدت یک ماه در شهرستان دشتی،دشتستان و تنگستان اردو جهادی برگزار می‌کند.

پارماد بابیان اینکه اردوهای جهادی فرآیندی جهت کشف استعدادها و تجربیات جدید است، افزود: اردوهای جهادی مسیری جهت خودسازی دانشجویان است و از خداوند منان شکرگزار هستیم که بابی همچون جهاد در راه خود را برای ما بازنمود تا ریشه‌های محرومیت و فقر را بسوزانیم و لبخندی برلب یتیمان و امیدی در دل محرومان بپرورانیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر بابیان اینکه دانشجویان خلاق و علاقه‌مند در کنار دولت با نیت خدمتگزاری مشغول به فعالیت هستند بیان کرد: یکی از مهم‌ترین  اهداف حرکت‌های جهادی خدمت صادقانه و خالصانه به مناطق محروم است.

وی ضمن اشاره به فعالیت های تیم شناسایی گروه جهادی، یادآور شد: تیم شناسایی این گروه جهادی خردادماه امسال به‌منظور شناسایی و آشنایی بیشتر با مشکلات مناطق محروم و کم برخوردار از امکانات رفاهی، اجتماعی در روستاهای دشتی، دشتستان، تنگستان بازدید کردند.

 مسؤول گروه جهادی افسران ولایت با توجه به اهداف حرکت‌های جهادی و آشنایی جوانان دانشجو  با فرهنگ کار، اذعان داشت: تاکنون صد و پنجاه  نفر از دانشجویان و بیست نفر از طلاب در قالب سه گروه 12 روزه اردوی جهادی تقسیم‌ شده‌اند تا تلاش و فعالیت‌های گروهی، کمک به سازندگی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم، آشنایی دانشجویان با پدیده فقر و اجرای طرح‌های فرهنگی، جهادی در مناطق محروم با رویکرد توانمندسازی محرومان منطقه انجام شود.

این فعال فرهنگی استان بابیان اینکه عرصه فعالیت‌های گروه جهادی افسران ولایت در 6 حوزه برای حل مشکلات مناطق محروم است، گفت: پس از آسیب‌شناسی و نیازسنجی‌های لازم  روستای سرمک، دهوک، حناشور از توابع شهرستان دشتی از تاریخ3/5/94 و روستای خاییز، بنیون، گشی از شهرستان تنگستان در تاریخ15/5/94  و روستای تنگ زرد بالا و درنگ از توابع شهرستان دشتستان از تاریخ 27/5/94  جهت اعزام نیرو و انجام فعالیت‌های جهادی انتخاب شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشترین محور فعالیت‌ها در عرصه فرهنگی است، تأکید کرد: در راستای فعالیت‌های فرهنگی به برگزاری نماز جماعات، پخش فیلم‌های ارزشی، برگزاری حلقه‌های صالحین،آموزش آئین همسرداری و تربیت فرزند، سرکشی به منازل مستمندان، دیدار باخانواره شهدا ازجمله برنامه‌هایی است که در این اردوها در روستاها برگزار می‌شود.

این فعال فرهنگی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط دانشجویان در روستاهای محروم، اذعان داشت: دانشجویان در زمینهه های کلاس‌های احکام، آموزش قرآن کودکان و بزرگ‌سالان، زبان انگلیسی،چرم‌دوزی، آموزش خیاطی، نهضت سوادآموزی،آموزش بهداشت بانوان،شیرینی‌پزی، پیش‌دبستانی و کامپیوتر آموزش‌های مقدماتی انجام می‌شود.

مسؤول گروه جهادی افسران ولایت با اشاره به مشکلات رفاهی روستاییان تصریح کرد: عدم وجود فضای آموزشی مناسب، نوسانات ولتاژ برق، عدم پوشش شبکه تلفن همراه و شبکه‌های تلویزیونی داخلی از مهم‌ترین مشکلات مردم روستا است.

پارماد بابیان اینکه روستاهای محروم از امکانات درمانی و مسیرهای رفت‌وآمد خوبی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: کمبود فضای آموزشی در مقطع راهنمایی و دبیرستان، عدم حضور روحانی و خانه عالم به‌عنوان عمده‌ترین محرومیت‌های این روستاها است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر ضمن اشاره به اینکه ساخت در اماکن مذهبی تصریح کرد: ساز اماکن مساجد، تعمیر امامزادگان و حسینیه، نقاشی و دیوارنویسی مساجد، حسینیه‌ها و مدارس، احداث زمین‌های ورزشی، کمک به ساخت مسکن ایتام و مستمندان به‌عنوان فعالیت‌های عمرانی از نمونه‌های ساخت‌وساز در اردو است.

وی با توجه به تحقق شعار همدل و هم‌زبانی تأکید کرد: مسؤولین باید  از مشکلات مردم اطلاع داشته باشند و برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را لحاظ فرمایند و به وعده‌هایی که درگذشته به مردم مناطق محروم داده‌اند عمل کنند تا موجب رنجش این قشر از جامعه نشود.

پارماد بابیان اینکه همکاری و هماهنگی مسؤولین دانشگاه علمی کاربردی با این گروه جهادی بسیار ضعیف بوده است یادآور شد: انتظار می‌رود مسئولین دانشگاه و دیگر دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های اردوهای جهادی همکاری کنند تا این سنت حسنه برای نسل‌های آینده الگو و باقی الصالحات برای آخرت شود.

وی در پایان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده تیم پزشکی جهت تشخیص بیماری و درمان مردم به روستا اعزام و مردم را رایگان ویزیت می‌کند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی سپاس

ارسال نظرات
آخرین اخبار