سیزدهمین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی محلات ‌برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۳۲۷۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
سید احمد سجادی ‌در جمع خبرنگاران، با اشاره به قدمت برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: اولین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی در سال 80 برگزار شد و امسال سیزدهمین دوره برگزاری این نمایشگاه در محلات است و نمایشگاه محلات رتبه دوم نمایشگاه گل و گیاه را در کشور دارد.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت‌های محلات بوده و این شهرستان پتانسیل بالای منابع طبیعی دارد به طوری که 3 درصد سنگ تراورتن دنیا از محلات تامین می‌شود و در محور گردشگری محلات آثار تاریخی مانند، خورهه، آتشکده نیمور، بند نیمور، یخچال نیمور وجود دارد.

فرماندار محلات تصریح کرد: محلات به سبب پتانسیل بالای گردشگری محور توسعه آن بر پایه‌ گردشگری بوده و و طبق برنامه های انجام شده بناست تعداد گردشگران این شهرستان به بیش از یک‌میلیون در سال افزایش یابد و این نیاز به بازده زمانی طولانی دارد، آشنایی تولیدکنندگان با یکدیگر و مبادله اطلاعات از جمله اهداف دیگر برگزاری این نمایشگاه است.

سجادی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای ثابت کردن گل و گیاهان در سبد کالایی افراد از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است و در سال‌های گذشته یکی از نگرانی‌های برگزارکنندگان نمایشگاه تامین اعتبار مناسب بود که با رایزنی‌های انجام شده تصویب شد نمایشگاه امسال به صورت خودگردان اجرا شود.

وی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه گفت: تنها اعتبار در نظر گرفته 200 میلیون ریال است که به مسائل تبلیغاتی اختصاص یافته و 3 بیلبورد در محورهای پر تردد نصب می‌شود.

فرماندار محلات تصریح کرد: در محور قم - تهران، و ورودی محلات و یک محور دیگر این بیلبوردهای تبلیغاتی نصب و سایر هزینه‌های این نمایشگاه از اجاره غرفه تامین می‌شوند.

سجادی خاطرنشان کرد: به منظور بهبود برگزاری این دوره نمایشگاه یک تیم اجرایی از تولیدکنندگان جوان و فرزندان تولیدکنندگان با سابقه تشکیل شده و  با سابقه‌های عرصه گل و گیاه برای اتاق فکری این تیم اجرائی در نظر گرفته شده است.

فرماندار محلات تصریح کرد: 24 مردادماه مراسم افتتاح نمایشگاه و آغاز رسمی آن 25 مرداد است همچنین 28 مرداد مراسم اختتامیه برگزار می‌شود و مصوب شده از سال آینده این نمایشگاه در اردیبهشت‌ماه با توجه به رویش گیاهان و شکوفایی آن‌ها در فصل بهار است.

فرماندار محلات تصریح کرد: برای معرفی نمایشگاه گل و گیاهان محلات یک وب سایت با همکاری دبیرخانه فرمانداری، جهادکشاورزی و مسئولان پیشکسوت راه‌اندازی شده و امیدواریم نمایشگاه کشوری محلات با تمامی تلاش‌ها بین‌المللی شود.

وی با اشاره به اهمیت ثبت جهانی نمایشگاه گل و گیاه محلات گفت: با هماهنگی وزارت صنعت و معدن و اتاق بازرگانی از سفیران و رایزنان برای بازدید خارجی‌ها اقداماتی انجام شده و تصمیم بر این است چند تیم خارجی به بازدید از این نمایشگاه مجاز شوند.

سجادی خاطرنشان کرد: بیشترین رقم صادرات گل‌و گیاهان در 10 سال گذشته 19 میلیون دلار بوده که در سال 93،  12 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم و 4 فاز دهکده گل این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و برای تامین آب این منطقه در حال رایزنی با آب و فاضلاب محلات هستیم.

ارسال نظرات