پیکر های مطهر 9 شهید گمنام و شهید تازه شناسایی شده سردارغلامرضا بیژنی روزدوشنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مسوولان و همرزمان این شهدا در این شهر تشییع شد.
کد خبر: ۸۵۵۳۲۵۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، این آیین با مداحی و قرایت زیارت عاشورا آغاز و سپس پیکرهای مطهر شهدا از بسیج مرکزی تا خیابان توحید روی دستان مردم ولایت مدار و شهید داده و مسوولان بوشهر تشییع شد.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان بوشهر گفت: با این 9 شهید شمار شهدای گمنام به خاک سپرده شده در استان بوشهر به 108 شهید می رسد که 11 شهید در گلزار شهدا و مابقی خارج ازگلزارهای شهدا دفن هستند.
سرهنگ پاسدار احمد موحد افزود: درخواست های متعدد برای میزبانی شهدای گمنام در این استان ولی اولویت با مراکز دانشگاهی و مناطق شهری است.
وی اظهارکرد: پس از مراسم تشییع درشهر بوشهر پیکرهای این شهدای گمنام برای خاکسپاری به شهرهای تاریخی سیراف کنگان، بردخون دیر و آباد درتنگستان فرستاده شدند.
موحد با بیان این که یکی از شهدای گمنام که از غواصان عملیات کربلای چهار است در تیپ پیاده امام جعفر صادق(ع) بوشهر خاکسپاری خواهد شد ادامه داد: همچنین با توجه به این که مکان دفن دو شهید دیگر در شهر ریز شهرستان جم درحال آماده سازی است، پیکرهای این شهدا روزپنجشنبه به سمت این شهر فرستاده می شوند.
وی ادامه داد: همچنین امشب پس از نماز مغرب و عشا ساعت 21 مراسم شب وداع با سردار شهید غلامرضا بیژنی درحسینیه ابا عبدالله (ع) برگزار خواهد شد.
موحد بیان کرد: مراسم استقبال و وداع با پیکر این سردار شهید فردا صبح در شهرگناوه برگزار و بعد از ظهر در زادگاهش روستای خیارزار از توابع شهرستان دشتستان خاکسپاری خواهد شد.
شهید غلامرضا بیژنی از سرداران و فرماندهان دلیر یکی از گروهان های گردان امام حسن ناو تیپ 13 امیرالمومنین بود که به همراه برادر شهیدش حسن بیژنی در منطقه مجنون در تک دشمن بعثی در سال 67 به شهادت رسیدند.
پیکر مطهر شهید حسن بیژنی در همان موقع شناسایی وتشیع و در زادگاهش خاکسپاری شد.
عملیات حماسه مجنون در سال 1367 انجام شد و از آن تاریخ شهید بزرگوار غلامرضا بیژنی جاویدالاثربود و امروز پس از 27 سال شاهد بازگشت پیکر پاک این شهید والامقام به زادگاهش هستیم.
شهید غلامرضا بیژنی از سبز قامتان دلاور سپاه پاسداران است.

ارسال نظرات