خبرهای داغ:
گزارش تصویری/4

اصلی ترین کار در روستای گمنج ساختن خانه پیرزن بی سرپناه است

مسئول گروه جهادی خیبر گفت: اصلی ترین فعالیت ما در روستای گمنج ساختن خانه برای پیرزن بی سرپناه است.
کد خبر: ۸۵۵۳۲۴۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

روح الله حسنی مسئول گروه جهادی دانشگاه پیام نور بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی گفت: گروه جهادی ما ده نفر عضو دارد و عنوان آن"خیبر" است.

وی اظهار کرد: از دهم مرداد در روستای گمنج از روستاهای شهرستان زیرکوه شروع به کار کردیم و تا بیستم مرداد در این روستا مستقر هستیم.

حسنی ادامه داد: یک گروه برادران و یک گروه خواهران که گروه خواهران در روستای پیشبر مشغول خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه اگر یک روحانی همراه گروه باشد خیلی خوب است افزود: 4 نفر از اعضای گروه برای اولین بار است که در گروه ما هستند و دانشجویان با مشاهده فضا و هم چنین دیدن این پیرزن واقعا انگیزه گرفتند.

تا 19 مرداد به همت جهادگران خانه پیرزن تکمیل می شود

مسئول گروه جهادی خیبر عنوان کرد: کار اصلی ما ساختن خانه برای پیرزنی بی سرپناه است که در حال حاضر در یک خانه ایی که اندازه ی یک حمام بیشتر نیست؛ زندگی می کند.

جهادگر بسیجی افزود: برای ساخت این خانه در ابتدا فقط پنج ردیف آجر کار و توسط ایرانیت پوشیده شده بود و این خانواده کیسه گونی پهن کرده بودند و روی کیسه گونی زندگی می کردند.

حسنی خاطرنشان کرد: زمین این خانه که متعلق به خود خانواده است ولی هزینه هایش را یک خیری از تهران تامین کرده است و به امید خدا تا 19 مرداد ماه خانه تکمیل می شود.

وی ادامه داد: گروهی از ما در شهر بیرجند مشغول جمع آوری کمک های مردمی هستند که وقتی خانه ساخته شد این کمک های مردمی را به این خانواده برسانیم که این کمک ها از قبیل اقلامی مثل پتو بخاری و لوازم ضروری زندگی است.

وقتی بنا ساخته شود، خستگی از تن ما بیرون می شود

مسئول گروه جهادی خیبر گفت: اهالی روستا برای رساندن آب ماشین هایشان را در اختیار ما قرار می دهند که از روستاهای مجاور آن تهیه کنیم البته این روستا هر دو روز یک بار آب لوله کشی وصل می شود و مصالح و استا بنا هم از اهالی است.

وی در بیان سختی های کار جهادی عنوان کرد: شیرینی کار جهادی به همین سختی بدنی است و وقتی بنای این ساختمان تکمیل شود؛ کل خستگی ها از بدن ما بیرون می رود.

جهادگر بسیجی اظهار کرد: هدف این گروه جهادی محرومیت زدایی در این روستا است و هر خانواده ایی از روستاییان که مشکلی داشته باشد تا حد توانمان مشکلاتشان را برطرف می کنیم.

سازمان تبلیغات اسلامی برای استقرار روحانی در روستا همت کند

حسنی ادامه داد: به برگزاری کلاس های زبان و قرآن برای اهالی روستا و هم چنین برگزاری نماز جماعت در این روستا اقدام کردیم.

مسئول گروه جهادی خیبر به بیان مشکلاتی که در روستای گمنج وجود دارد؛ اشاره و عنوان کرد: نبود روحانی در این روستا از موارد لازم برای این منطقه است که سازمان تبلیغات همکاری های لازم را انجام نمی دهد و هم چنین فرمانداری هم ماشینی در اختیار ما نمی گذارد و هماهنگی های لازم را انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: هدف ما فقط ساختن این خانه نیست؛ بلکه خانه های دیگر روستا نیز مشکلاتی دارند که ما رفع خواهیم کرد و به همه اهالی کمک رسانی می کنیم.

حسنی خاطرنشان کرد: هم چنین برای برگزاری مسابقات ورزشی و کارهای دیگر جهادگران در دو شیفت کاری، از ساعت 7 صبح تا 12 ظهر و بعد از ظهر از ساعت 4 تا 8 فعالیت دارند.

شرکت در اردوی جهادی تفریح همراه با عبادت است

جهادگر بسیجی با بیان اینکه حضور در اردوی جهادی تفریح و عبادت است خاطرنشان کرد: آمدن به این اردوها برای گذراندن اوقت فراغت و کمک کردن به محرومین که از بزرگترین عبادت ها است.

وی اضافه کرد: کار جهادی هم باقیات و صالحاتی برای جهاد گران است زیرا امام خمینی فرمودند "بسیج اهل آباد کردن دنیاست ولی خودش اهل دنیا نیست".

گفتنی است، بعد از این گروه جهادی، گروه جهادی دیگری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به این روستا اعزام خواهند شد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها