خبرهای داغ:
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:
آیت‌الله حائری شیرازی با تأکید بر اینکه اسلام دین اخوت و وحدت است، گفت: داعش بنیان اسلام و تفکر اسلام ناب و جان‌مایه کتاب وحی را به خطر انداخته و به نام اسلام برای ایجاد هراس از اسلام ساخته‌ شده است.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۹۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در همایش بین‌المللی پزشکان شیعه کشورهای جهان در شیراز اظهار داشت: اسلام ناب و آن اسلامی که پیامبر رحمت (ص) آن را ابلاغ و امام خمینی (ره) برای احیای آن قیام کرد اسلامی نیست که توسط داعش ترویج می‌شود، داعش بنیان اسلام و تفکر اسلام ناب و جان‌مایه کتاب وحی را به خطر انداخته و به نام اسلام برای ایجاد هراس از اسلام ساخته‌ شده است.

وی افزود: داعش گروهکی انحرافی و ساخته دست استکبار است و هر جا که کشورهای استکباری خواستند به اسلام ضربه بزنند سعی کردند از خود اسلام جریانی منحرف بسازند، این جریان‌های ساختگی در واقع علیه اسلام است و مردم مسلمان نباید اجازه دهند که تفکر اسلامی با این گروه‌های ساختگی به دست غرب مخدوش شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر رحمت (ص) بنیان‌گذار دینی بود که در بین مسلمان برادری و اخوت ایجاد کرد و آن حضرت هیچ‌گاه مروج خشونت و آدمکشی نبوده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بخشی از سخنان خود را به زبان انگلیسی بیان کرد و گفت: امید دارم روزی بیاید که کشورهای اسلامی با زبان واحد و همدل و هم‌صدا با هم ارتباط داشته باشند و علیه قدرت‌های ستمگر به پا خیزند.

وی تصریح کرد: اسلام؛ داعش و تفکر مبتنی بر داعش را نمی‌پذیرد و آن را محکوم کرده است و ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی نیز باید تفکر داعشی را طرد کنند.

اشتراک‌گذاری تجارب پزشکان شیعه از اهداف برگزاری این همایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه این همایش گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز 70 سال سابقه دارد و با بیش از 800 عضو هیئت‌ علمی، تعداد 17 دانشکده، 47 مرکز تحقیقات، 24 بیمارستان و 6 مرکز رشد ظرفیت بی‌بدیلی در بهداشت و درمان کشور محسوب می‌شود.

محمدهادی ایمانیه افزود: از حدود 60 سال قبل تاکنون همواره شیراز به‌عنوان قطب گردشگری پزشکی جنوب کشور شناخته‌ شده و هر ساله میزبان هزاران بیمار از اقصی نقاط جهان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از روز هفدهم مرداد، شیراز میزبان بالغ‌ بر 600 پزشک عضو سازمان بین‌المللی پزشکان شیعه بوده است که این افراد، پزشکان مسلمان و از 22 کشور جهان هستند که بعضی از آنان تاکنون به ایران و شیراز سفر نکرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اشتراک‌گذاری تجارب در حوزه‌های تخصصی درمانی، بهداشتی، آموزشی و پژوهشی و استفاده از توانمندی‌های سازمان پزشکان شیعه، از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

ایمانیه گفت: گروه پزشکان شیعه حدود 16 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و طی روزهای قبل هشتمین کنگره بین‌المللی آنان در تهران آغاز به‌کار کرد و شرکت‌کنندگان در این کنگره، با سفر به شهرهای مشهد، قم و شیراز، ضمن زیارت حرم‌های مطهر در این سه شهر، با ظرفیت‌های علمی و سایر داشته‌ها نیز آشنا شدند.

به گزارش فارس، 300 نفر از پزشکان شیعه از کشورهای جهان دیروز و امروز برای حضور در این همایش و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و مذهبی استان فارس وارد شیراز شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها