خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: خبرنگاران با انتخاب شغل سخت و مهم خبرنگاری آمده‌اند تا خبری خوب، ارزشمند و قیمتی تهیه کنند، نه آنکه به هر قیمتی خبر تهیه کنند.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۶۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی یکشنبه شب در نشست صمیمی اصحاب رسانه با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و مراسم غبارروبی از حرم کریمه اهل بیت (س) با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت:‌ آستان مقدس حضرت معصومه (س) وظیفه و تکلیف خود می‌داند تا از این قشر زحمتکش و تلاشگر در عرصه فرهنگی کشور به سهم خود قدردانی و تشکر نماید.

وی خاطرنشان کرد: تقوا یک عنوان کلی است که در عرصه‌های مختلف، مصداق‌ها و موارد مختلف پیدا می‌کند و در عرصه خبر و خبرنگاری نیز تقوای الهی باید متناسب با کار خبرنگاری باشد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: خداوند در آیه‌ای از آیات قرآن لفظ قول سدید را به کار می‌برد که شامل سد محکمی است که جلوی شایعه و باطل را می‌گیرد که خاستگاه آن تقوای الهی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: هر قشر و طایفه‌ای علاوه بر گناهان عمومی، برخی گناهان صنفی از آنها سر می‌زند، باید در نظر داشت که پایه و اساس اصلاح زبان و گفتار حق، تقواست و می‌توان بیان کرد که گفتار حق، عامل و منشاء اصلاح عمل می‌شود و اگر قول سدید داشته باشیم اصلاح عمل، سبب آمرزش گناهان می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه کسی که تقوای الهی را رعایت کند، خداوند به وی پاداش می‌دهد، گفت: خداوند در نتیجه قول و عمل سدید، گناهان را می‌بخشد که شامل گناهان عرصه قول و عمل است.

وی یادآور شد: اگر انسان به اعمال نیکو و پسندیده بپردازد، خداوند به برکت اعمال نیک، گناهان انسان را از بین می‌برد و اگر کسی قلم محکم داشت، خداوند او را بلند آوازه می‌کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به نقش شهیدصارمی گفت: این شهید بزرگوار به انگیزه کسب خبر و اطلاع‌رسانی صحیح به دیگران در این عرصه حضور پیدا کرد، و سنت الهی این است که کسانی که در حوزه تکلیف از جان خود گذشتند، خداوند شهادت را نتیجه عمل آنها قرار خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خبرنگاران با انتخاب شغل سخت و مهم خبرنگاری آمده‌اند تا خبری خوب، ارزشمند و قیمتی تهیه کنند، نه آنکه به هر قیمتی خبر تهیه کنند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها