خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه ملایر گفت: تمام انبیاء و اولیاء آمده اند تا مردم را با سه امر اصول دین، فروع دین و مسائل اخلاقی دین آشنا سازند.
کد خبر: ۸۵۵۲۸۵۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹

به گزرش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام علی سبزینی در جمع پایوران بسیجیان و سربازان سپاه ناحیه ملایر بیان داشت: تمام انبیاء و اولیاء آمده اند تا مردم را با سه امر اصول دین، فروع دین و مسائل اخلاقی دین آشنا سازند.

وی با اشاره به این حدیث از پیامبر که طلب علم بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است، اظهار داشت: منظور از علم همه علوم نیست و منظور پیامبر این نبوده که همه علوم بر هر فرد مسلمانی اعم از مرد و زن واجب عینی است بلکه آنچه که واجب عینی است علم اصول دین، فروع دین و اخلاق دینی است و سایر علوم واجب کفایی هستند.

استاد حوزه علمیه ملایر با بیان اینکه در حدیثی دیگر نیز آمده که «انسان سه دشمن دارد یکی شیطان است و دیگری هوای نفس و سومی جهل انسان است»، افزود: در این حدیث مبارک نیز منظور از جهل، جهل به آن علوم سه گانه فوق الذکر است.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده‌اند که هرچه به انسان می دهند به اندازه معرفت اوست و در خصوص نیز معنای معرفت همان امور سه گانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات