مردم شهرستان آمل با نوای" یا حسین(ع)، یا زهرا(س) و یا ابوالفضل(ع) به استقبال شهدای دست بسته غریب غواص کربلای ۴ رفتند.
کد خبر: ۸۵۵۲۷۷۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران 17 مرداد به یاد شهید خبر و اطلاع‌رسانی محمود صارمی، روز خبرنگار، خبرنگاران شهرستان آمل هم‌پای سایر خبرنگاران و مردم این شهرستان به استقبال لاله‌های زهرایی 20 شهید غواص کربلای 4 آمدند.

در این مهمانی همه آمدند، از پیرمرد کمر خمیده، مادربزرگ عصا به دست، کودک دو یا چهار ساله گرفته تا مادری با حمل کالسکه نوزادش، جوانان 20 ساله، بانوان چادری و مانتویی ...

جمعیتی که از روزهای قبل می‌دانستند این شهرستان با وجود تاریخچه‌اش در شهامت و ایثارگری قبل از انقلاب اسلامی به عنوان جایگاه نخستین سرزمین حکومت علویان، حماسه‌اش در ششم بهمن سال 60، میزبان 30 شهید غواص از 174 شهید عملیات کربلای 4 بودند.

شهدایی که 29 سال پس از چشم‌انتظاری مادران، به شهرشان برگشتند و نه تنها در آغوش گرم خانواده‌شان بلکه در میان دست‌های پرشور مردم دیارشان قرار گرفتند.

دو کاروان شهدایی در میان خیل جمعیت این شهرستان عکس‌های شهیدان صادق معلمی، سیدرضا میرفاضلی، غلامرضا اسدی به چشم آمدند، در این عکس‌ها شهیدی که تصاویرش در رسانه‌های مجازی پخش شده بود، قرار داشت.

شهید " منصور مهدوی نیاکی" جوان 22 ساله‌ای از غواصان 25 کربلا که در عملیات کربلای 4 منطقه المرصاص براثر ترکش خمپاره به شهادت رسیده بود، اگرچه مادر و پدری در قید حیات نداشت تا به استقبالش‌ بیایند اما مادران و پدران شهدایی در این شهرستان آمدند که این شهید را در آغوش گرمش جای دادند.

بانوان آمل با به سرگذاشتن خنچه‌های عروسی، پوتین و لباس شهدا، سربند و پلاک‌شان آمدند بگویند شهادت بر شما مبارک.

دراین روز شهرستان آمل با وجود خیل عظیم جمعیت عاشورای دیگری برپا شد و و با وجود گرملای چله تابستان و هوای شرجی مردادماه مردم آمدند تا با استقبال‌شان پیش شهدای گمنام سربلند شوند و بگویند: "ایران اسلامی به شما غیورمردان افتخار می‌کند و با خون‌تان همیشه پایدار و با اقتدار است."

کاروان شهدا پس از توقف‌های بسیار در میان جمعیت مردم این شهرستان از میدان قائم به سمت کمربندی آمل مورد استقبال مردم قرار گرفت و 20 شهید را با دود اسپند و عطر گلاب راهی شهرستان بابل کردند.

شهرستان آمل علاوه بر میزبانی شهید مهدوی‌نیاکی، میزبانی شهید «سیدحسن فاطمی» دیگر شهید غواص کربلای 4 است که این شهید از رزمندگان لشکر 25 کربلا بود و در جریان عملیات کربلای ‌چهار در منطقه ام‌الرصاص، در تاریخ چهارم دی‌ماه 65 براثر اصابت گلوله مستقیم آر. ‌پی. جی به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها