دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: یک عده "مداح بی‌چون و چرای دولت" هستند، یک عده هم منتقد و مخالف صرف آن و عده‌ای هم کاری به کار دولت ندارند اما حزب موتلفه به کار دولت کار دارد.
کد خبر: ۸۵۵۲۶۳۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی صبح امروز در خصوص فعالیت این حزب در انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: به دنبال تشکیل شورای هماهنگی و یا ائتلاف اصولگرایان با حضور همه اصولگرایان هستیم و در انتخابات خبرگان نیز از فهرست جامعیتن حمایت خواهیم کرد.

حبیبی در ادامه به انتخابات اسفند ماه برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: از بیش از یک سال و نیم قبل بحث‌ها و تبادل نظرها و تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را انجام داده‌ایم و آقای بادامچیان از حزب موتلفه تمرکزش بر موضوعات انتخاباتی است.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه ما در یک سال و نیم پیش تصمیم‌گرفته‌ایم از همه ظرفیت موتلفه برای ائتلاف اصولگرایان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: حزب موتلفه برای انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی نامزد مستقل معرفی نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: ما تلاشمان این است که شورایی با نام‌هایی که مطرح شده از جمله شورای هماهنگی و همگرایی اصولگرایان یا ائتلاف اصولگرایان را با حضور قاطبه اصولگرایان شکل دهیم و این شورا عقل جمعی اصولگرایان محسوب می‌شود و ما قصد داریم با به کارگیری از این عقل جمعی درباره نامزدها تصمیم بگیریم.

حبیبی ادامه داد: ما از بین کسانی که برای نامزدی شناسایی می‌کنیم در درجه اول توجه به اصولگرا بودن و رای‌آوری افراد است که این مسئله لازمه اصولگرایی است اما اینکه این افراد عضو موتلفه باشند یا خیر؟ باید گفت که تمرکز ما بر روی اصولگرا بودن افراد است.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه ما می‌خواهیم که نامزدهای موتلفه از سوی جمع تصمیم‌گیر اصولگرایی مورد قبول واقع شود در عین حال گفت: اگر نامزد غیر از موتلفه با عقل جمعی نامزد اصولگرایان باشد از او حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل روحانیت در جریان اصولگرایی خاطرنشان کرد: اگر شورای هماهنگی اصولگرایان با حضور همه اصولگرایان با سلایق مختلف تشکیل شود و پشت سر روحانیت اصیل حرکت کند احتمال پیروزی کامل اصولگرایان در انتخابات دهم مجلس قطعی است.

حبیبی با تاکید براینکه اصولگرایان به عنوان تشکل نامزدی برای خبرگان معرفی نخواهند کرد یادآور شد: ما از تصمیمی که جامعتین بگیرد و از فهرست آنها پشتیبانی خواهیم کرد.

دبیرکل حزب موتلفه در ادامه به لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت پرداخت و اظهار داشت: اینکه ما امیدمان به طور کامل به خارج باشد نادرست است اما نمی‌گوییم که مراوده هم نداشته باشید اما دولت باید برای اصل 44 برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کند ولی کار را مردم باید انجام دهند. 

وی ادامه داد: ما از ابتدا با مذاکرات موافق بوده و از تیم مذاکره‌کننده به کرات پشتیبانی کرده‌ایم چراکه این مجموعه زحمات فراوانی را متقبل شدند.

حبیبی با تاکید براینکه ما قطعنامه اخیر سازمان ملل به ویژه در خصوص موشک‌های بالستیک را قبول نداریم افزود: ما پروتکل الحاقی را نیز قبول نداریم زیرا که پذیرش آن مخالف مصوبه قبلی مجلس بوده و دست دشمن را باز می‌کند لذا با تقاضاهای مصرانه دشمن برای بازدید از مراکز دفاعی مخالف هستیم.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه اگر ما توان دفاعی فعلی را نداشتیم و آمریکا مطمئن می‌شد برای پیچیدن طومار جمهوری اسلامی تردید نمی‌کرد اظهار داشت: امروز هم دولتمردان و وزارت دفاع خبیث آمریکا اگر به نتیجه  برسند که با چند روز بمباران می‌توانند طومار جمهوری اسلامی ایران را در هم بپیچند ذره‌ای تردید نخواهند داشت.

وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی این توان را دارد که به صورت اشد در مقابل هر گونه حمله ایستادگی کند یادآور شد: جمهوری اسلامی درسی به حمله‌کنندگان خواهد داد که از کار خود پشیمان خواهند شد و خاتمه جنگ دیگر دست آمریکا نخواهد بود و میدان جنگ ما نیز هرجا که منافع آمریکا باشد همانجا خواهد بود.

حبیبی افزود: ما اگر این توان را نداشتیم آنها اصلا با ما مذاکره هم نمی‌کردند، ما در نقاط مختلف دنیا دوستانی داریم که حاضرند با روحیه ملت ایران به دفاع از انقلاب بپردازند.

دبیرکل حزب موتلفه در ادامه این نشست به لزوم گسترش تحزب اشاره کرد و افزود: ما به دنبال رقابت با احزاب واجد شرایط هستیم تا بتوانیم دولت حزب، مجلس حزبی و شوراهای شهر و روستاهای حزبی تشکیل دهیم.

وی بر همین اساس افزود: برنامه‌های حزب موتلفه از سال‌های پیش براساس این موضوع شکل گرفته که ما حزبی باشیم که برای مجلس، دولت و شوراهای حزبی برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما ضمن انتقاد به ضعف‌های دولت خود را پشتیبان اصلی دولت می‌دانیم اما در عین حال مداح بی‌چون و چرای دولت نیستیم اما مایلیم که دولت ایران حتی اگر از رقبا هم باشد برای خدمت به مردم توانمند و برای اجرای منویات رهبری و قانون اساسی تلاش کند.

حبیبی ضمن انتقاد از کسانی که مداح بی‌چون و چرای دولت هستند، خاطرنشان کرد: یک عده‌ نیز صرفا معترض به دولت هستند و برخی هم کاری به کار دولت ندارند اما ما با دولت کار داریم.

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، درباره نتیجه جلسات سه‌گانه با ایثارگران و پایداری اظهار داشت: ما بیش از سه جلسه اصلی و فرعی داشته‌ایم و این نشست‌ها درواقع برای نزدیکی سلایقمان برگزار می‌شود و به نظر ما پیشرفت‌های خوبی نیز در این نشست‌های این سه تشکل صورت گرفته است.

وی با تاکید براینکه در خیلی از موارد سلایق ما مشترک است یادآور شد: اگر کسی فکر کند که این سه تشکل هماهنگ شده‌اند که فهرست سه تشکل را منتشر کنند آن را قویا تکذیب و تاکید می‌کنیم که ما سه تشکل قرار نیست که مستقل از اصولگرایان لیستی ارائه کنیم.

حبیبی با بیان اینکه نگاه ما به شورای هماهنگی اصولگرایان با محوریت روحانیت است گفت: ما به سوی تشکیل شورای هماهنگی  اصولگرایان می‌رویم تا در انتخابات مجلس اصولگرایان با یک صدا و یک فهرست به میدان بیایند لذا از پیشرفت این نشست‌های سه‌جانبه رضایت کامل داریم.

در ادامه حبیبی به مواضع هاشمی‌رفسنجانی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ما با نامه‌ای که ایشان به مقام رهبری نوشتند با 90 درصد آن مخالف بودیم و در برابر خطبه‌های 26 تیر یک مدل صریح و روشن گرفتیم بنابراین ما با کسی عقد اخوت نبستیم و نماینده مجلسی را که نیز تأیید کنیم با او عقد اخوت نمی‌بندیم یعنی اگر راه انحرافی را گزید با او مخالفت خواهیم کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه با بیان اینکه ما چندی قبل با آقای لاریجانی به مدت دو ساعت ملاقات داشتیم، خاطرنشان کرد: برخی به ما می‌گویند در مواضع خود عدول کرده‌اید که با پایداری دیدار می‌کنید در حالیکه ما با سلایق مختلف اصولگرایی دیدار داریم و این موضوع عدول را توهین به مؤتلفه می‌دانیم.

وی با بیان اینکه ما آقای لاریجانی را اصولگرا می‌دانیم در حالیکه شاید برخی‌ها انتقاداتی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما هر کسی را که کف اصولگرایی را بپذیرد، اصولگرا می‌دانیم و با او ملاقات می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما هیچ راهی را به جز ائتلاف با اصولگرایان قبول نداریم، ادامه داد: ما ائتلاف با اصولگرایان را نه فقط برای انتخابات بلکه برای همه اصول انقلاب ضروری می‌دانیم.

حبیبی ضمن حمایت از آیات عظام مصباح،‌موحدی و یزدی اظهار داشت: بنده درباره آقای لاریجانی خبر موثق دارم که اعلام کرده انتخابات مجلس محوریت جامعتین را قبول دارد و درباره خبرگان نیز شنیده‌ایم که جامعتین در سراسر کشور فهرست ارائه می‌کنند.

دبیر کل حزب مؤتلفه در خصوص خانه احزاب اظهار داشت: ما با وجود خانه احزاب مخالف نبوده‌ایم بلکه معتقد بودیم به ‌آخرین انتخابات آن خدشه وارد شده است لذا اگر مخالفتی با خانه احزاب داشتیم در جلسات آن شرکت نمی‌کردیم.

وی در خصوص جبهه یکتا تصریح کرد: جبهه یکتا تاکنون فعل سیاسی نداشته که ما بخواهیم درباره آن نظر بدهیم. البته این جبهه ملاقاتی را نیز با آیات موحدی و یزدی داشته است اما اظهار نظر خود درباره این جبهه را به اتخاذ مواضع سیاسی و انتخاباتی آنها موکول کرده‌ایم و فعلا نظری نداریم.

وی در خصوص محوریت مؤتلفه برای ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان گفت:‌ ما هیچ ضرورتی برای ائتلاف با اصلاح‌طلبان نمی‌بییم هر چند که حضور اصلاح‌طلبان لازم و مفید است.

حبیبی در خصوص پرونده مهدی هاشمی تصریح کرد: ما تا زمانی که حکمی صادر نشده بود در این باره اظهار نظر نکردیم اما پس از صدور حکم از قوه قضائیه تقدیر به عمل آوردیم؛ قوه قضائیه نمی‌تواند با ملاحظه جناحی با کسانی که مرتکب جرمی شده‌اند برخورد کند و تأخیر در اجرای حکم مهدی هاشمی نیز هیچ توجیهی ندارد.


ارسال نظرات