دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج:

راهیان نور، هدیه شهدا به نوجوانان و جوانان است

با حضور سردار یعقوب سلیمانی، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور از خادمان و دست اندرکاران راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۶۰۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور در مجتمع لاله شهرکرد، گفت: اردوهای راهیان نور، به دلیل تأثیرگذاری که دارد دشمن تمام توان خود را بکار گرفته تا اثرگذاری این برنامه را کم رنگ کند.

سردار یعقوب سلیمانی، افزود: ما هرچه داریم از دفاع مقدس داریم. دفاع مقدس از قله های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است و در واقع دفاع مقدس، سیمای زمینی آیات آسمانی و تفسیر آیات در روی زمین است.

وی، دفاع مقدس را تجلی گاه حقانیت نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس، نقطه درخشان و نورانی حیات ماست. دفاع مقدس برداشتی از عاشورا و تابلویی از کربلا است.

این مقام مسئول، دفاع مقدس را امتداد عاشورا دانست و راهیان نور را در امتداد هشت سال دفاع مقدس بیان کرد و با اشاره به اهمیت بیان واقعه عاشورا در ماندگار شدن این حماسه بزرگ، تأکید کرد: راهیان نور، تکرار نیست؛ همانگونه که برنامه های عاشورا تکراری نیست.

سلیمانی، با بیان اینکه؛ شهدا، جانشان را با بصیرت تقدیم کردند، افزود: یکی از بسترهایی که می شود از خودگذشتگی های شهدا را به نسل جوان انتقال داد، همین اردوهای راهیان نور است.

وی، با اشاره به آمار شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور، گفت: 75درصد زائران سرزمین نور، جوانان هستند و این افتخار بزرگی برای جامعه ماست.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور، راهیان نور را یک کار بزرگ فرهنگی و هدیه بزرگ شهدا به جوانان و نوجوانان دانست و گفت: سال گذشته، زائرانی از 37کشور جهان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند و بعضی از از زائران خارجی بعد از بازدید اشاره کردند " ما الان متوجه شدیم که ایران متجاوز نیست و نبوده است".

سردار سلیمانی؛ ایثار، شهادت، شجاعت و از خودگذشتگی را از ارزش های دفاع مقدس دانست که بایستی به نسل های آینده منتقل شود.

وی، قریب 9بار سفر مقام معظم رهبری به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و سرزمین راهیان نور را نشان از توجه ویژه معظم له به اردوهای راهیان نور و نشر ارزش های دفاع مقدس دانست و به تأسی از فرمایشات ایشان، گفت: نباید بگذاریم دفاع مقدس از یادها برود .

به گزارش بسیج، با حضور پیکر پاک و مطهر شهید قباد مرادی از شهدای دوران دفاع مقدس که به تازگی تشخیص هویت شده ، محفل تجلیل از خادمان شهداء استان چهارمحال و بختیاری عطر آگین و آکنده از معنویت مضاعف شد.

در این مراسم از خادمان شهدا و دست اندرکاران اردوهای راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.




ارسال نظرات
آخرین اخبار