حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد عابدی در همایش مداحان و مدیرات هیئات مذهبی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به موضوع" تشیع لندنی"، تفرقه افکنی بین مذاهب دینی را توطئه استکبار جهانی دانست.
کد خبر: ۸۵۵۲۵۵۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس بسیج اساتید حوزه علمیه قم، در همایش مداحان و مدیرات هیئات مذهبی استان در مجتمع لاله شهرکرد، به تشریح شیوه ظهور فرقه های انحرافی با حمایت دولت های استکباری پرداخت.

دکتر عابدی، بوجود آمدن فرقه ها و مذاهب مختلف را ناشی از برخی تفکرات و رفتارهای انحرافی دانست و اظهار داشت: گروه های سلفی و تکفیری مانند داعش از همین راه و با تأسی به چند مطلب و کتاب نوشته شده توسط افرادی در تاریخ بوجود آمده و با حمایت دشمنان اسلام به قتل عام مردم بیگناه می پردازند.

وی، ادامه داد: در حال حاضر در لندن اسامی بزرگان و مقدسین اهل تسنن (عایشه همسر پیامبر) را بر روی بادکنک می نویسند و به هوا می فرستند و به همین خاطر اختلاف بوجود می آید و خیلی ها به این واسطه کشته می شوند.

عابدی، به تشیع لندنی اشاره کرد و افزود: این جریانی که هم اکنون در جهان شکل گرفته ، ریشه اش به یک قرن پیش بر می گردد؛ ولی آرام آرام رشد کرد تا جایی که هم اکنون مورد حمایت انگلیس و آمریکا و بیگانگان قرار گرفته و هدف خود را بر اختلاف بین مذاهب و تفرقه افکنی و توهین به مقدسات و ارزشهای ادیان از طریق رسوخ در عقاید از طریق نفوذ و سرمایه گذاری در هیئات مذهبی و مداحان عزیز بنا نهاده است.

استاد حوزه و دانشگاه، در ادامه به راهکارهایی برای مقابله با فرقه های انحرافی اشاره کرد و افزود: معرفی عرفان ناب اسلامی، برگزاری کلاس های اخلاق، برگزاری کارگاه های معنویت افزایی و ...، برخی از راهکارهای مقابله با فرق انحرافی است.

در این کارگاه، 300 نفر از اقشار مختلف بسیج و مداحان و مسئولین هیئات مذهبی حضور داشتند.

ارسال نظرات