امام جمعه بوشهربا بیان اینکه مدیریت خبر همواره به عنوان یک مهندسی فکر در جهان مطرح بوده است، اضافه کرد: پیامبران نیز آمدند که با مدیریت اخبار، افکار و اندیشه‌ها را مهندسی کنند.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۹۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در آیین روز خبرنگار  در بوشهر اظهار داشت: بخش عظیمی از توسعه هر جامعه مرهون تلاش‌‌های اصحاب رسانه است و امیدواریم با تلاش‌های دانش‌بنیان و ولایی و جهادی شما خبرنگاران در آینده نه چندان دور، بوشهر دارای جایگاهی در خور این نام در افق ملی و بین‌المللی باشد.

وی بیان کرد: خبرنگار حاضر در صحنه است، مطلع می‌شود، امانت‌دار است و به‌سرعت خبر را به جامعه هدف منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند هم خبیر و هم مخبر است، ادامه داد: خبرنگاری یک کار الهی است؛ خداوند تمام وقایع را در یک پروژه خبری به جامعه مخاطب بیان کرده است که می توان به اخبار قوم هود و لوط و . . . اشاره کرد.

امام‌ جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: عالم وجود در حوزه نظری مترتب بر خبر است و همیشه باخبران، عالمان و بی‌خبران جاهلان هستند، حوزه خبر تنها یک حوزه اطلاع نیست که جامعه هدف انسان را مطلع کند بلکه حوزه خبر بسیار فراتر است اطلاع‌رسانی است.

 

وی کار خبرنگاری را کاری مقدس و عرشی توصیف کرد و افزود: خبرنگار واسطه فیض علم و دانش و علم جامعه است؛ حوزه خبر بسیار فراتر از این نفس اطلاع رسانی است و دارای نگاهی بسیط است.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: کار خبرنگاری یک کار اساسی و استراتژیک است و کاری دقیق است که در عرصه‌های مختلف کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت خبر همواره به عنوان یک مهندسی فکر در جهان مطرح بوده است، اضافه کرد: پیامبران نیز آمدند که با مدیریت اخبار، افکار و اندیشه‌ها را مهندسی کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه جهان سلطه از تاریخ طراحی جنگ سرد و نرم به دنبال مدیریت اندیشه‌های بشری بوده است، بیان کرد: جنگ نرم بر اساس تهاجم نرم طراحی شده است.

وی با بیان اینکه صهیونیسم رسانه‌ای و امپریالیسم رسانه فضا را مدیریت می‌کنند، ادامه داد: ابررسانه‌ها در جهان در اختیار امپریالیسم و صهیونیسم است و می‌خواهند با این ابررسانه‌ها جهان را مدیریت کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی ۵۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد ولی کسی از این کشور ایراد نمی‌گیرد و این کارها را با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود در جهان القا می‌کنند.

 

رسانه‌ها باید از رنگین‌کمان اطلاع‌رسانی استفاده کنند

مدیرکل صداوسیمای استان بوشهر نیز در ادامه این مراسم با اشاره به همدلی و هم‌زبانی، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت بسیج باید همدلی و هم‌زبانی خبر و اطلاع‌رسانی را ایجاد کنیم.

ناظر بابیان اینکه بسیج محور رویدادها است، افزود: رسانه‌ها باید از رنگین‌کمان اطلاع‌رسانی برای توسعه استان بوشهر استفاده کنند.

ارسال نظرات