خبرهای داغ:
مهدوی ضمن تبریک روز خبرنگار، خواستار فعال سازی بیش از پیش ظرفیت های بالقوه رسانه ها و جراید برای احیاء و ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکردر جامعه امروز شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۱۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با صدو رپیامی ضمن تبریک روز خبرنگار، خواستار فعال سازی بیش از پیش ظرفیت های بالقوه رسانه ها و جراید برای احیاء و ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکردر جامعه امروز شد.

مهدوی در این پیام با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی گفت: روز خبرنگار روز احیاء و ترویج بیان حقیقت با توجه به زمان، مکان و نوع گفتار، روز اندیشه و حماسه ایثارگری است.

 وی تصریح کرد: هر ساله ۱۷مرداد سالروزحیات ابدی و ملکوتی یکی از پرکشیدگان عرصه خبر و خبررسانی نظر همه را به این قشر اندیشه ورز و حماسه آفرین تاریخ جلب می کند. چه خوب که با نام شهیدی از جنس خودتان شما را پاس دارند. این روز درحقیقت روز پاسداشت تلاش های ارزنده و صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دستیابی، تولید و انتشار اطلاعات و اخبار مورد نیاز جامعه و آگاهی بخشی به عموم مردم، شب و روز نمی شناسند.

وی در بخش دیگری از پیام خودضمن اشاره به نقش مهم رسانه ها و جراید در زمینه احیاء و ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: همانگونه که از روایات و آموزه های اسلامی مستفاد می شود، ترویج و نهادینه سازی شعائر و معروفات الهی و امحاء زشتی ها، ناهنجاری ها و گناهان در جامعه اسلامی مرهون تذکر لسانی، سیره عملی و تعهد مومنین و مومنات به این واجب (امر به معروف ونهی از منکر) است و ارزش این فریضه نسبت به سایر فرایض و اعمال نیک و حتی جهاددر راه خدا، همچون قطره ای است در مقابل یک دریای پهناور.

مهدوی خاطر نشان کرد: از جمله رسالت های خبرنگاران، قانون‌دانی، مواظبت از قانون و نظارت بر اجرای درست قانون توسط مدیران ومسئولان به منظور حمایت و بالابردن بینش مردم در قانون مداری و حفاظت و دفاع از حقوق مردم است. ان‌شاءالله شکل های خبری در تقویت معروفات جامعه خبرنگاران همچون ایثارگری، صداقت، شجاعت، حقیقت، دقت، بصیرت، انصاف، زمانسنجی، بموقع گفتن، بموقع عمل کردن و....که در خبر و خبرنگار نقش تعیین کننده دارند، پیشرو بوده، همچنان که مصداق بارز آن  شهیدان آوینی، صارمی و دیگرشهدای هنرمند و خبرنگار دفاع مقدس هستند که دراین عرصه بصورت تصویری، نوشتاری و صوتی نقش ایفا کردند تا چراغی برای جامعه بشری باشند.

وی در بخش دیگری از این پیام با بیان اینکه نباید بگذاریم فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی کم رنگ و خدای ناکرده به یک ضد ارزش تبدیل شود، آورده است: اگر چه کوشش مستمر و تلاش خستگی ناپذیر پیام رسانان عصر ارتباطات ورسانه در سراسر گیتی ستودنی است، اما در این میان خبرنگاران این مرز و بوم را فضل و فضیلت دیگر است؛ چرا که زبان و قلم خویش را معبری برای انتقال حقایق زمانه و ترویج معارف بلند و فرهنگ اسلامی و ایرانی قرار داده اند.

مهدوی در پایان اضافه کرده است: در همین راستا از خبرنگاران سخت کوش استان فارس تقاضا دارد بیش از پیش ظرفیت های بالقوه جراید و رسانه های خویش را برای تقویت و ترویج واجب فراموش شده (امر به معروف و نهی از منکر) و روشنگری مضرات  ماهواره که در تخریب  فرهنگ اسلامی نقش بسزایی دارد در جامعه فعال نمایند و این ستاد را در نیل به اهداف خود یعنی اسلامی کردن جامعه یاری کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها