مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از ائمه جماعات مساجد این استان خواست تا در راستای رونق‌بخشی به این اماکن تلاش کنند.
کد خبر: ۸۵۵۲۳۹۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی‌کوهستانی، ظهر دیروز در کارگاه مهارت‌افزایی تجوید نماز ائمه جماعات مساجد شهرستان یزد اظهار کرد: ائمه جماعت مساجد باید از هر جهت سرآمد بوده و در زمینه‌های مختلف از دانش به روز برخوردار باشند.

وی خاطر نشان کرد: نماز یکی از عوامل مهم در جذب اقشار مختلف به مساجد است به همین دلیل باید با نگاه ویژه به مسئله نماز نگاه شود که قرائت زیبا و دلنشین نماز توسط امام جماعت می‌تواند بر این تاثیرگذاری داشته باشد.

حسینی‌کوهستانی با اشاره به برگزاری کارگاه مهارت‌افزایی تجوید نماز بیان کرد: این کارگاه در همین راستا و با هدف افزایش مهارت ائمه جماعات در قرائت نماز در حال برگزاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه علما و بزرگان توجه بسیاری به درستی قرائت نماز خود داشته‌اند، عنوان کرد: در خاطرات آیت‌الله گلپایگانی آمده است که وی در زمان مرجعیت خود، گاهی در نزد اعراب نماز می‌خواند تا مطمئن شود که نمازش درست است.

حسینی‌کوهستانی با اشاره به جایگاه مساجد خاطر نشان کرد: مساجد از زمان پیامبر اکرم(ص) به عنوان مسجد نامیده شد و از همان زمان، مسجد به عنوان پایگاهی برای حل همه مسائل مردم در بخش‌های مختلف شناخته شده است.

وی با بیان اینکه مسجد مالک ندارد، عنوان کرد: اگر قرار باشد مسجدی برپا شود و از روح و روان برخوردار باشد، طبیعی است که باید ارکان و نیروهای مسجد فعال باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: امام جماعت، هیئت امناء، خادم، کانون‌های مساجد و ... مجموعه‌هایی هستند که به صورت رسمی در مساجد فعالیت دارند اما در این بین مهم‌ترین رکن مسجد، امام جماعت است.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جماعت می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذاری در جذب اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان به مساجد داشته باشند، خواستار اهتمام آنها برای تحقق این مهم شد.

 

ارسال نظرات