مدیرکل صداوسیمای یزد:

«تعلق به جریان خاص سیاسی» نباید بر عملکرد خبرنگار و رسانه اثر گذارد

مدیرکل صداوسیمای یزد در پیام تبریک روز خبرنگار خاطر نشان کرد: اگرچه طبیعی است که خبرنگار نسبت به جریان خاصی تعلق خاطر داشته باشد اما این مساله در اندیشه و بیان و عملکرد خبرنگار رسانه ملی نباید اثرگذار باشد.
کد خبر: ۸۵۵۲۳۴۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد:  احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با صدور پیامی روز خبرنگار را به تمامی تلاشگران و جهادگران عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک کفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

17 مرداد روز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار است؛ روزی که از یک سو باید یادآور شد زحمات و تلاش های یک قشر فرهیخته، زحمت کش و دلسوز و از دیگر سو اصول و مبانی این حرفه حساس و تاثیرگذار را مرور کرد.

لذا این روز را به همه خبرنگاران و اصحاب پرتلاش تبریک گفته و همه رنج ها و مشقت هایی که در راه اطلاع رسانی و انعکاس اخبار و رویداد ها متحمل می شوند را ارج می نهم و سینه گشاده و روی بازشان در مقابل همه سوءتفاهمات و توقعات نابجا را می ستایم.

در اینجا بجاست که به همه همکاران ارجمند و خبرنگاران صدا و سیمای یزد، ضمن عرض خسته نباشید نکاتی را به عنوان بخشی از اصول خبرنگاری از باب یادآوری ذکر میکنم:

1-      صداقت و راستی و درستی درارایه اخبار؛ چه اینکه دیر یا زود مخاطب صداقت یا عدم آن را در می یابد و طبیعتاً خبرنگار و رسانه ای مورد مراجعه و اعتماد مخاطبین است که اهل راستی و صداقت باشد

2-      حفظ اصول اخلاق حرفه ای خبرنگاری به ویژه تحفظ بر حرمت گذاشتن به شان و شخصیت افراد و گرامی داشتن آبرو و حریم خصوصی زندگی انسانها باید به طور جدی سرلوحه کار همکاران خبری صدا وسیما باشد.

3-      بی طرفی نسبت به همه جریاناتی که در چارچوب اسلام، قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری تعریف پذیرند، اعم از جریانات سیاسی، اجتماعی و... اگرچه طبیعی است که خبرنگار نسبت به جریان خاصی تعلق خاطر داشته باشد اما این مساله در اندیشه و بیان و عملکرد خبرنگار رسانه ملی نباید اثرگذار باشد.

مجدداً ضمن تبریک این روز ارجمند به همه خبرنگاران به ویژه همکاران عزیزم از زحمات و تلاش های ایشان در عرصه اطلاع رسانی تشکر می کنم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار