در راستای طرح بصیر جلسه آموزشی هادیان سیاسی:
به منظور افزایش سطح آگاهی خواهران حوزه علمیه ام ابیها تفت، جلسه روشنگری سیاسی در مکان آن حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۳۴۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: به منظور افزایش سطح آگاهی خواهران حوزه علمیه ام ابیها تفت، جلسه روشنگری سیاسی در مکان آن حوزه برگزار شد. در این جلسه که با حظور جمعی از طلاب صورت گرفت برادر گلزار از هادیان سیاسی صحبت کرد.

وی مسائلی چون دین، فرهنگ و اقتصاد را در ارتباط مستقیم با مسائل سیاسی دانست و گفت: به گفته شهید آیت الله سید حسن مدرس " سیاسیت ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست ".

وی ادامه داد : پیگیری مسائل سیاسی روز کشور و جهان راههای مختلفی دارد که ساده ترین آن استفاده از برنامه های اخبار صدا و سیما است.

گلزار بیان کرد: متاسفانه توجه به برنامه اخبار تلوزیون، روزنامه ها و سایت های خبری سیاسی، در بین زنان جامعه کمتر از مردان است و همین باعث شده است که اکثر زنان و دختران جامعه از مسائل سیاسی روز بی اطلاع و یا کم اطلاع باشند. به همین دلیل شایعات پخش شده در بین مردم و یا ماهواره و به خصوص شبکه های اجتماعی را راحت تر باور می کنند و این بر طرز فکر و رفتار و گفتار آنها تاثیر دارد .

این هادی سیاسی افزود: عده در جامعه که سابقه همفکرانشان در تاریخ معاصر ایران هم رد پای روشنی دارد موفقیت و رفع مشکلات ما را در دراز کردن دستمان به سوی غرب می دانند. مثلا در زمان پهلوی اول، آقای تقی زاده که از روشنفکران غرب زده بود می گفت برای اینکه پیشرفت کنیم باید از فرق سر تا ناخن پا غربی شویم؛ زیرا وی و همفکرانش چه در گذشته و چه در جامعه امروز، شیفته ظاهر غرب هستند و هیچ وقت نمی گفتند برای اینکه پیشرفت کنیم باید دانش و فناوری غرب را به کشور آورده و بومی کنیم. اکنون نیز عده ای در روزنامه هایشان برای دوره پس از تحریم نقشه می کشند و به جای اینکه دنبال صنعت و فناوری های پیشرفته غرب باشند اشتیاق حضور شعب رستوران های زنجیره ای مک دونالد آمریکا در ایران را می کشند تا بروند و سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد را بخورند .

در پایان نیز به سوالات برخی حضار پاسخ داده شد.

 

ارسال نظرات