استاد حوزه و دانشگاه در یادواره شهدای مهریز گفت: رمزپیروزی و برتری ما بر استعمار و استکبار جهانی اطاعت از ولایت فقیه و رهبری است.
کد خبر: ۸۵۵۲۳۱۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز: دومین شب از یادواره 72تن لاله های عاشورایی دهستان خورمیزات شهرستان مهریز باحضور مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرستان مهریز برگزار شد.

در این مراسم حجه الاسلام حیدری کاشانی به افتخارات به دست آمده از دوران دفاع مقدس پرداخت. ایشان در ادامه به ویژگی های بنیادین یاران و اصحاب امام زمان بر اساس آیه 54 سوره مائده اشاره کرد و این ویژگی ها را اینگونه برشمرد: مومن در همگام نماز با تمام توجه آن را به جا می آورد در هر شرایط و مکانی، زیاد استغفار میگویند، اهل تقوا و پرهیزکاری و دوری از گناه هستند.

ایشان در ادامه به یاد و خاطره شهدا پرداخت و از شهدا خاطراتی را در مورد نماز و چگونگی دل دادگی و عبادت آنها با خدا اشاره کرد.

ایشان خاطره ای از شهید صیاد شیرازی در مورد نمازی که در موقع عملیات روی بلم(قایقی که از چوب تهیه می شود و برای عبور در آبهای کم عمق استفاده می شود) درحال خواندن بود اشاره کرد که بر اثر برخورد خمپاره کنار آن چندین چرخ زد؛ و از آیت الله بهاءالدینی پرسید که حکم نماز من چگونه است و ایشان در پاسخ فرمودند: خداو فرشتگان به این نماز شما افتخار می کنند و در ادامه به شهید گفت من حاضرم تمام نمازهایم را با نماز شب شما عوض کنم.

ایشان به سخن امام(ره) اشاره کردکه فرمودند: مطالعه وصیت نامه شهدا بهتر از 50 سال عبادت است.

حجه الاسلام حیدری کاشانی در ادامه رمز پیروزی و برتری ما را بر استعمار و استکبار جهانی اطاعت بدون چون و چرا از ولایت فقیه و رهبری دانست.

از دیگر برنامه های این یادواره برگزاری کلاس نقاشی برای کودکان و نوجوانان، برپایی نمایشگاه از آثار شهدا در دوران دفاع مقدس، درست کردن ماکت عملیات کربلای 4 و محل شهادت شهدای غواص، اجرای نمایش با مضمون شهید و شهادت، اجرای سرود با استفاده از نواهای ملی و دفاع مقدس بود.

از حواشی برنامه حضور مسئولین به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد حجه الاسلام ناصری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیرحجه الاسلام گندمی و حجه الاسلام زارع مهریزی نماینده شهرستان مهریز در مجلس شورای اسلامی و همچنین پدران و مادران و خانواده های شهدا در مراسم بودند.

 

 

ارسال نظرات