چهارمین نشست هیئت عاشقان ولایت و مراسم گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد و خاطره اولین امام جمعه شهرستان خدابنده با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر زنجان،نماینده شورای سیاست گذاری و مسئول ستاد نماز جمعه استان زنجان و ائمه جمعه شهرستان های سلطانیه،طارم و خدابنده و مسئولین شهرستان خدابنده در مصلی نماز جمعه شهر قیدار برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۳۰۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
در این مراسم حجت الاسلام طالبی، امام جمعه شهر قیدار درباره مقام و جایگاه اولین امام جمعه شهرستان خدابنده اظهار کرد: آیت اله بروجردی و گلپایگانی به زیارت قیدار نبی(ع)و سید یعقوب موسوی،اولین امام جمعه شهرستان خدابنده سفارش کرد ه اند و آیت اله شبیری زنجانی درباره وی گفت:”سید یقوب موسوی عالم و مجتهد کم نظیری  در تبلیغ اسلام بود”.

در ادامه حجت الاسلام مقدم دومین امام جمعه شهر قیدار به ایراد سخن پرداخت و گفت:نماز جمعه،رمز پابرجایی و رونق انقلاب اسلامی ایران است و بخاط همین امر،هیچگاه شکست نمی خورد و انقلاب اسلامی به آسانی بدست نیامده است پس باید محافظ و نگهبان آن بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای خلقت انسان،حق در برابر باطل قرار داده اشت و این امر همچنان  ادامه دارد افزود:آمریکا یکی از مصادیق باطل و استکبار جهانی است و لذا باید مواظب بود که اسلام ناب با اسلام آمریکایی مختلط نشود و مردم را به بیراهه نکشاند.

سپس حجت الاسلام طهماسبی سومین امام جمعه این شهر به ایراد سخن پرداخت و گفت:نماز جمعه مرکز بصیرت و آگاهی و شجاعت و نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری است که در فتنه‏ های گذشته و در زمان‏هایی که نیاز به بصیرت فوق‏ العاده بوده است، نماز جمعه یکی از بهترین منادیان بصیرت و تقوا بوده است و صف جدایی حاضران در صحنه از بی‏تفاوتان است.

در ادامه آیت اله خاتمی،نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر زنجان به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد:نمازجمعه پایگاه و کانون تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی است و در واقع حلقه وصل توده‏ های مردم با ولایت و رهبری است، چون ائمه جمعه مأذون از طرف رهبر معظم انقلاب برای اقامه نمازجمعه هستند و مهم‏ترین وظیفه‏ شان تبیین اندیشه‏ ها و منویات ولی امر مسلمین می‏ باشد ود حقیقت نمازجمعه کانون فریاد علیه ظلم و ستم، استکبار، هرگونه انحراف و بی‏ بندوباری و نفاق و فتنه است.

لازم به ذکر است در پایان مراسم از دو امام جمعه سابق این شهر و ائمه بخش های تابعه و اعضای ستاد نماز جمعه شهر قیدار به پاس خدمات ارزشمند شان  تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات