استقبال نوشهر از الاله های سرخ حسینی غواصان با دستان بسته و بدنهای ستم کشیده جوان
دیروز هوای نوشهر در بدرقه کاروان شهدای غواص بر خلاف روزهای قبل تا دلتان بخواهد همچون دل مردمانش گرفته و ابری بود، انگار بغضی سنگین بر دلش سنگینی می‌کرد.
کد خبر: ۸۵۵۲۲۱۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پیکر مطهر 30 تن از شهدای خط شکن غواص مازندران در بین خیل عظیمی از مردم ولایت‌مدار و دیندار مردم نوشهر بدرقه شد.

امروز همه آمده بودند، پیر و جوان، خرد و کلان، زن و مرد از کودک یک ماهه که در آغوش پدر و مادرش بود تا پیرمرد و پیرزن سالخورده و ناتوان 80 ساله که او هم بود.

آمده بودند که بگویند ای شهدای خط شکن و با غیرت لشکر 25کربلای ما هستیم، دلمان با شماست فقط شرمنده‌ایم که آنگونه که می‌خواستید وفادار نبودیم و به عهدمان شاید به درستی وفا نکردیم.

امروز دیگر اینکه کسی پست و مقامی داشت یا نداشت مطرح نبود، همه آمده بودند به یاد دوران 8 سال دفاع مقدس که رزمندگان را بدرقه و یا پیکر مطهرشان را تشییع می‌کردند.

قرار بدرقه شهدا در نوشهر ساعت 9:30 دقیقه بود ولی به علت متوقف شدن یکی از تریلی‌های حامل شهدا در چالوس، این مراسم در نوشهر با تاخیر به ساعت 11:15 دقیقه کشیده شد.

خیل عظیم جمعیت باورکردنی نبود، کسی نگران گرمای هوا نبود، جمعیت به قدری زیاد بود که حرکت دو تریلی حامل شهدا به کندی صورت می‌گرفت.

نگاه حسرت بار را می‌شد در چهره رزمندگان و بسیجیان 8 سال دفاع مقدس که سن و سالی از آنها گذشته است دید، انگار با آمدن پیکر شهدا تک تک خاطراتشان را در جبهه مرور می‌کردند و پیش خود می‌گفتند اینان چه غریبانه رفتند.

در نوشهر همزمان با تشییع و پیکر شهدای غواص، بوق کشتی‌ها نیز هم نوا با سوز دل مردم نوشهر به صدا درآمد.

امروز هوای نوشهر بر خلاف روزهای قبل تا دلتان بخواهد گرفته و ابری بود، انگار بغضی سنگین بر دلش سنگینی می‌کرد.

شهید اسدی یکی از این شهدای متعلق به روستای نیرس از شهدای غواص بخش کجور نوشهر بود که پیکر مطهرش با حضور پدر و مادر و خانواده‌اش در کنار سایر شهدا تشییع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها