مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران درباره نحوه شهادت غواصان مازندرانی توضیحاتی ارایه داد.
کد خبر: ۸۵۵۲۲۱۰
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹




خبرگزاری بسیج مازندران، سردارعبدالله ملکی گفت: خط شکنان و غواصان لشکر 25 کربلا از مازندران برای عملیات کربلای 4 از چالوس اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات قرار بود بخشی از مناطق جزیره ام‌الرصاص و ام‌البابی عراق را تصرف کنند، اظهار کرد: لشکر 25 کربلا در این عملیات موفق به شکستن خط شد.

سخنگوی ستاد استقبال از شهدای غواص در مازندران افزود: 175 خط شکن و غواص از 4 لشکر، ولیعصر خوزستان، 14 امام حسین (ع)،ویژه 25 کربلا و 41 ثارالله کرمان بودند که پس از لو رفتن عملیات در کمین بعثیان اسیردشمن شدند.

ملکی تصریح کرد: به دلیل اینکه عملیات کربلای 4 در اواسط ماموریت لو رفته بود به سرعت فرماندهان سپاه شیوه عملیات را تغییر داده و عملیات کربلای 5 را آغاز کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه زمانی که 175 غواص اسیر عراقی‌ها شدند بعثی‌ها آنها را با دستانی بسته در داخل شهر بصره گرداندند.

وی یادآور شد: عراقی‌ها سپس آنها را در محوطه پشت شرکت پتروشیمی عراق داخل کانالی با دستانی بسته از سیم خاردار و هر انچه در دسترس داشتند در حالی زنده به گور کردند که بعضا زخمی بودند و بدنهای نحیف عزیزانی که اغلب کمتر از 19 سال داشتند در زیر این ستم بعثیان خسته و تشنهاز زیر خروار ها خاک به افلاک پر گشودند .

استان مازندران از روز پنج‌شنبه میزبان 30 شهید غواص است و تا دوشنبه مورد استقبال قدر شناسان شهدا و پیروان مکتب شهدا قرار خواهد گرفت .

ارسال نظرات
پر بیننده ها