خبرهای داغ:
به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید عسکری؛

دومین یادواره " نینوایان عاشق" در قم برگزار شد

دومین یادواره شهدای محله مسجد معصومیه(س) با عنوان نینوایان عاشق در قم برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۵۲۱۶۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دومین یادواره شهدای محله مسجد معصومیه(س) تحت عنوان "نینوایان عاشق" به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید عسگری حوزه شهید قربانی ناحیه امام حسین(ع) و با حضور سردار سید علی سیدی، فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع) در قم برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الاسلام جوشقانیان، از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: تعالي و تكامل انسان مراحلي دارد كه عرفا و بزرگان اخلاق و عرفان براي طي كردن اين مسير گامهاي بسيار دشوار و بلندي را برمي‌دارند كه ما حقيقت اين گام ها را بهانه قرار مي‌دهيم تا موضوع سير و سلوك شهيدان را طرح نمائيم.

وی با بیان اینکه كساني كه طريق معمول سلوك را طي نكردند تا به مقصود برسند بلكه به گفته حضرت امام (ره) شهداء ره صد ساله را يك شبه پيمودند، ابراز کرد: شهدا در گام اول سلوك خويش به معرفت بالايي از خداوند متعال دست پيدا كردند، وصيت‌نامه شهدا را كه مرور مي‌كنيم حرف اولشان خداست، حركت براي رضاي الهي و به قصد انجام تكليف و اطاعت امر پروردگار عالم.

این یادگار دوران دفاع مقدس ادامه داد: در هيچ يك از وصيت‌نامه‌هاي شهداء نيامده كه شهيد صرفاً به خاطر وطن دوستي به جبهه رفته باشد، انگيزه‌ها الهي بوده چون معرفت بالايي داشتند لذا عبادت هايشان نيز زيبا بود و خدا را قشنگ عبادت مي‌كردند.

وی بیان کرد: شهدا به راحتي به تمامي لذات زندگي پشت پا مي‌زدند و اين به خاطر هجرت عظيمي بود كه شهداء انجام داده بودند، اگر هجرت نوع اول براي ما دست نداده است اما موظف به هجرت از نفس و ظلمت باشيم هجرت از ماديات و حضور در معنويت داشته باشیم.



ارسال نظرات
آخرین اخبار