در گالری ابوالفضل عالی

نمایشگاه پوستر با موضوع داعش افتتاح می‌شود

محمد باوی‌زاده، درباره برگزاری نمایشگاه «داعش؛ تروریسم جهانی» گفت: امیدواریم با همكاری مسئولان و هنرمندان، این معضل خطرناك تروریستی برطرف شود.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۲۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، از شنبه هفدهم مردادماه، نمایشگاه پوستری با موضوع «داعش؛ تروریسم جهانی» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا می‌شود. 


محمد باوی‌زاده، كارشناس گرافیك و طراح این پوسترها، درباره آثاری كه در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده خواهد شد، گفت: این نمایشگاه متشكل از 34 اثر است كه اولین نمایشگاه پوستر با موضوع داعش در كشورمان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این آثار پیش از این در دانشگاه هنرهای زیبای بابل واقع در شهر حله به نمایش درآمده بود كه با استقبال بی بدیلی مواجه شد؛ به طوری كه در مراسم افتتاحیه، 400 نفر حضور داشتند. مسئولان سیاسی، امنیتی و نظامی عراق نیز به دیدن این نمایشگاه آمدند و قرار است چند پوستر را چاپ و در سطح شهر نصب كنند. 

 باوی‌زاده با تاكید بر اینكه متاسفانه كارهای زیادی در این زمینه با زبان هنر انجام نشده و حتی خود عراقی ها نیز برای مبارزه با این پدیده اقدام هنری انجام نداده اند، افزود: برای مراسم افتتاح این نمایشگاه در تهران، علاوه بر هنرمندان، از مسئولان فرهنگی و سیاسی كشورهای منطقه نیز دعوت به عمل آورده ایم. مسئولانی از سفارت عراق، مركز فرهنگی عراق، سفارت سوریه و كویت و ... برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت شده اند و امیدواریم با همكاری همه جانبه مسئولان و هنرمندان، جریانی برای انجام اقدامات فرهنگی ایجاد شود و این معضل خطرناك تروریستی برطرف شود. 

این هنرمند درباره ویژگی‌هایی كه در طراحی پوسترها مد نظر قرار گرفته، اظهار كرد: در این پوسترها از زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی استفاده شده و نمادهایی از هنر عرب، ایران و اروپا به كار گرفته شده است و بینندگان در سطوح مختلف می‌توانند با این آثار ارتباط برقرار كنند.

نمایشگاه آثار پوستر محمد باوی‌زاده با موضوع داعش، شنبه هفدهم مرداد 1394 ساعت 16 در گالری ابوالفضل عالی افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا بیست و هشتم مرداد به‌جز روزهای تعطیل به این گالری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی، طبقه همكف مراجعه كنند.



ارسال نظرات