نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تأمین مسائل حرفه‌ای جامعه خبرنگاران قدم قابل قبولی را برنداشتیم.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۱۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در حاشیه نخستین نشست روزنامه‌نگاران، نیازهای حرفه‌ای و مسائل اجتماعی، اظهار داشت: دریافت درست خبر، تحلیل، تبیین و انتقال درست به مردم یکی از مهمترین اقدامات روزنامه نگاران در افزایش رضایت مندی مردم و ارتباط با دولتمردان است. در اینجا نقش مسئولان برجسته است که آنچه قابل انتقال است در معرض فهم و دریافت مردم قرار دهند.

وی ادامه داد: ما در نظام اسلامی نباید پنهانکاری داشته باشیم وهمه امور به جز مسائل استثنایی طبقه بندی شده باید به صورت شفاف در منظر مردم قرار بگیرد و خبرنگاران واقعیت‌ها را تحلیل کنند. با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و ابزارهایی که در اختیار دارند به معرض عمومی بگذارند. 

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: رسانه دایره گسترده‌ای دارد که می‌تواند ابزارهای رسانه‌ای در دسترس مردم قرار دهد و مطالب را صادقانه بیان کنند. خبرنگاران نیز به صورت امانتدارانه و صادقانه آنچه دریافت می‌کنند در معرض فهم مردم قرار دهند.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه از نمره یک تا بیست به خبرنگاران چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: انشا‌ءالله در جایگاهی که قرار دارند ارتقا یابند.

وی همچنین افزود: امروز نظام فضای باز سیاسی آفریده و امکان حضور مردم و ارتباط آنها با دولتمردان را ایجاد کرده و مجلس نیز که برآمده از رأی مردم است پیوند نزدیکی بین مردم و مسئولان قرار داده است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به برگزاری اولین نشست وزیر رفاه با خبرنگاران، گفت: فرصت خوبی فراهم شده و جامعه خبرنگاری ما باید در مقایسه با کشورهای توسعه یابد و از جایگاه فاخری برخوردار باشد.

ابوترابی‌فرد افزود: در تأمین مسائل حرفه‌ای جامعه خبرنگاران قدم قابل قبولی را برنداشتیم. اقدامی که وزیر کار در برگزاری این نشست انجام داد قدمی به این سمت است. ما باید نیازهای حرفه‌ای خبرنگاران را بشناسیم و تأمین کنیم. امنیت، سلامت و یک زندگی قابل قبول برای جامعه خبرنگاران از مسائل مهمی است که نظام باید به آن توجه کند. 

وی در پایان درباره لایحه اصلاح قانون مطبوعات، گفت: انتظاریم که دولت لایحه را تقدیم کند و ما برای تصویب آن تلاش می‌کنیم. با فضای امروز شرایط جدیدی خلق شده و باید قوانین گذشته نقد و رصد شوند و قانون آینده با ظرفیت بهتر به تصویب برسد.  باید بالاترین سطح از امنیت سلامت و فرصت برای خدمت خبرنگاران فراهم شود.

ارسال نظرات