مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طی ۲ سال افزایش ۶۵ درصدی حقوق مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی محقق شده است.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۰۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

  1. به گزارش خبرگزاری بسیج، تقی نوربخش در نخستین نشست روزنامه‌نگاران، نیازهای حرفه‌ای و مسائل اجتماعی اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای با وزارت ارشاد به مناسبت روز خبرنگار داشتیم که شامل چند بخش است، بخشی از آن با توجه به تسهیلات سازمان و براساس مقررات فعلی است و بخش دوم مواردی است که با مساعدت سازمان انجام می‌شود، اما باید به صورت لایحه به مجلس برود. 

وی ادامه داد: یکی از این موارد زیر پوشش بردن کارگاه‌های خبری با بیش از 5 نفر کارکن است اما به طور کلی نگاه ما به واحدهای خبری مساعد است. بخش بعدی مربوط به آیین‌نامه‌های دولتی است که مربوط به افزایش تحت پوشش قرار دادن جامعه خبرنگاری و پرداخت 13 درصد است که باید از محل هدفمندی یارانه‌ها تخصیص یابد. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر ساازمان تامین اجتماعی، علی‌رغم اینکه از محل هدفمندی یارانه‌ها بودجه‌ای ندارد، اما بیمه خبرنگاران قطع نکرده و از محل منابع خود پوشش می‌دهد. همچنین در تفاهمنامه مذکور پیشنهاد داده شد که دولت می‌تواند از منبع ماده 7 هدفمندی یارانه‌ها تعداد بیشتری خبرنگار را با سوبسید تحت پوشش قرار دهد.

نوربخش افزود: به عنوان یک سازمان بیمه‌گر در پی افزایش سطح پوشش و سطح تعهدات هستیم و تعهدات ما در دو بخش درمان و پرداخت مستمری است که طبق قانون 18 تعهد دیگر از جمله بیمه بیکاری نیز داریم. در بخش مستمری در سال 93، 25 درصد و در سال 94، 15 درصد افزایش داشتیم که نشان می‌دهد طی 2 سال 65 درصد افزایش مستمری حاصل شده است. 

 وی همچنین خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات موجود یکی از راهبردهای ما افزایش تعهدات است. همچنین در سال 93، 12 هزار و 500 میلیارد تومان و در سال 94، 16 هزار میلیارد تومان در بخش درمان در خصوص طرح تحول سلامت هزینه شده است. تاکنون اتفاقات خوبی افتاده اما مشکلات مردم پابرجاست و لازم است در تدوین برنامه ششم توسعه تدابیر عملیاتی اندیشیده شود. 

ارسال نظرات