خبرهای داغ:
ستاد برنامه های بومی و محلی (کشتی با چوخه) با حضور پیشکسوتان کشتی باچوخه و مسئولین کشتی با چوخه شهرستان در محل دفترفرمانده ناحیه مانه و سملقان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۱۷۵۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام مقتدایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مانه و سملقان گفت: کشتی با چوخه ریشه در فرهنگ و از سنت های بومی و محلی ما می باشد.

در این جلسه حجت الاسلام مقتدایی گفت :آن چه تمام پهلوانان از زمان قدیم تا کنون داشته اند توکل و اراده است.

وی در ادامه بیان داشت: توکل ریشه اصلی حرکت به سوی لقاء الله است ،بعد از توکل اراده راباید تقویت کرد تا این حرکت را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: وقتی انسان مقصد خودش را تعیین کرد بهسمت آن حرکت می کند.ایشان در ادامه اشاره ای به خطاب  حضرت علی (ع) به مالک اشتر فانَّ النَّفس امّارةً بالسُّوء.... اشاره به راههای مبارزه با نفس ،یاد خدا،خواستن و اراده داشتن ،کنترل اعضاء و جوارح،موعظه و نصحیت ،دوری از گنهکاران ،حیاء،زدن ریشه محبت دنیا،تقویت صبر و استقامت و الگو برداری از آقا امیر المومنین حضرت علی (ع) نمود.

وی افزود:کشتی باچوخه ورزش پهلوانی است و سرشار از سنتهای ایرانی و برنامه  اسلامی است. این نکات را باید همیشه به یاد داشته باشیم که آنچه متعلق به ما و مربوط به خود ماست، با عقاید ما، با ایمان ما آمیخته است.

در ادامه سرگرد بیدکی فرمانده ناحیه  گفت: کشتی با چوخه نماد هویت پهلوانی شهرستان مانه و سملقان است.

وی در ادامه  ضمن تشریح برنامه های بومی محلی سپاه شهرستان و چگونگی ایجاد کلاس کشتی چوخه توضیحاتی را بیان داشت.

سرگرد بیدکی فرمانده ناحیه در پایان گفت: تصمیم براین شد که در 23/05/94 در محل پارگ رضوان شهر آشخانه مسابقات کشتی با چوخه  با حضور کشتی گیران برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها